2014. január 22., szerda

Sült zöldséges lencsekrémleves, mákos és káposztás tészta

mákos linguine
Párom már napok óta azzal ostromol, hogy mákos tésztát szeretne. Eddig elhessegettem még a gondolatát is, mert én egyszerűen képtelen vagyok megenni. Bármikor szívesen főzök sós tésztákat, de az édesek olyan távol állnak tőlem, mint Makó Jeruzsálemtől, a mákosat meg kifejezetten nem bírom. Néhány napja nagy buzgón tanulmányozom Jackie Le Tissier Testkontroll vegetáriánusoknak című könyvét (csak ötletadóként, de továbbra sem tervezem, hogy vegetáriánus legyen a család, mert a fiúk és Apa annál sokkal jobban szeretik a húst, szinte bármilyen formában),  ahol a különféle ételek besorolásai is megtalálhatók, ebben a könyvben láttam, hogy a mák a semleges ételek sorába tartozik. Felderengett, hogy talán mégiscsak kaphat Apa mákos tésztát, hisz szénhidrátos ételt (tojás nélküli tésztát) semlegessel lehet társítani. Aztán a neten rákerestem a mák gyógyhatásaira, és meglepődve láttam, hogy milyen sok jó hatása van a szervezetre pl.  ITT.  Így Apa ma megkaphatta a hőn áhított mákos tésztát az ebéd második fogásaként, a sült zöldséges lencsekrémleves után. Azért káposztás tészta is készült, mert akármilyen egészséges is a mák, az édes tésztákat én továbbra sem tudom megenni.
káposztás linguine
A sült zöldséges lencsekrémleves hozzávalói: 1 liter zöldséges lencseleves, kis tálkányi sült brokkoli-sárgarépa,  1 evőkanál rétes liszt és olaj, kb. 7 dl forró víz, kevés só, fokhagyma granulátum, szárított petrezselyemzöld,  3 szelet zsemlekenyér és pici olaj a pirított kenyérkockákhoz
A tegnapi ebédről maradt kb. 1 liter zöldséges lencseleves,  vacsoráról pedig egy kis tálkányi sült brokkoli-sárgarépa. Az újrahasznosítás jegyében mindkettőt felhasználtam. Először összeturmixoltam a felforralt zöldséges lencselevest, aztán szűrőn átpasszíroztam, hogy szép sima legyen. Ezután turmixoltam bele a sült brokkolit-sárgarépát, 1-1 evőkanál lisztet és olajat, majd kellő állagúra hígítottam forró vízzel.  Főztem pár percig, majd után-ízesítettem sóval, fokhagyma granulátummal és szárított petrezselyemzölddel. A kenyérszeleteket kockára vágtam és pici olajon megpirítottam. 
Legnagyobb örömömre családom szívesen fogadja az ilyen krémleveseket mostanában.  Ez is nagyon ízlett mindenkinek :)!!
sült zöldséges lencsekrémleves pirított kenyérkockákkal

A második fogáshoz Zepter módszerrel megfőztem egy csomag tojás nélküli, négybe tördelt linguine-t 8-9 perc alatt, aztán az egyik felét összekevertem a pirított, sózott-borsozott káposztával, a másik felét pedig cukrozott mákkal (10 dkg darált mák + 10 dkg porcukor).

3 megjegyzés:

  1. Krémleveseknek nem vagyok rajongója, de akár a mákos akár a káposztás tésztát szívesen elfogadnám mert nagyon szeretem! Nagyon guszta és finom ebédetek volt! Egészségetekre!

    VálaszTörlés
  2. Ez a leves zseniális, főleg, hogy újrahasznosított. A héten főztem lencsefőzeléket, szerintem megpróbálok valami hasonlót kreálni belőle! :)

    VálaszTörlés
  3. Éva - a gyerekek nálunk se rajongtak érte régebben, most hál'Istennek mindig elfogy.

    Pitz - érdemes próbálkozni, mert nagyon finom a lencsekrémleves. Tapasztalatom szerint át kell passzírozni, mert a héja egyébként "töri" az ember száját :)!

    VálaszTörlés