2014. január 29., szerda

Vajas-kukoricás rizs, szivárványos kötéspróba

Egy újabb finomságot hoztam, ami ráadásul egészséges is úgy gondolom. Ez a vajas-kukoricás-bébirépás-gombás rizs "pöttyös" jégsalátával. 
A rizs hozzávalói: 5 dkg vaj (nem margarin), 1 kis fej felaprózott hagyma, 40 dkg mirelit zsenge kukorica, 20 dkg mirelit bébirépa, 20 dkg (2 hatalmas tölteni való) csiperke, 1 fehér kanál ételízesítő, fél fehér kanál só, őrölt bors, 25 dkg (2 főzőtasak) paraboiled rizs, 6 dl forró víz. 
 A vajon megdinszteltem az apróra vágott hagymát, ráraktam a fagyos kukoricát, bébirépát, nagy darabokra vágott tisztított gombát, fűszereztem ételízesítővel, sóval, borssal és addig pároltam, míg minden jól felforrósodott. 

Akkor ráraktam a két főzőtasakból a rizst, azt is átforrósítottam, majd felöntöttem forró vízzel. 20 perc alatt készre főztem. 
A salátához összevágtam 3/4 jó tömör jégsalátát és fél piros kaliforniai paprikát (ez most a legújabb nagy kedvencem a gyönyörű színe és finom édes íze miatt :D), meghintettem két nagy csipet sóval, pici őrölt borssal, rácsavartam fél citrom levét, 1 kanál olajat öntöttem rá, alaposan elkevertem és tálalhattam. 
Előtte persze megint volt melengető zöldségleves is. Most is francia zöldségkeverékből, de ez másmilyen volt, mint a múltkori. Ebben sárgarépa, zöldborsó, burgonya  és petrezselyemgyökér kockák voltak (az Aldiban vettem, 1 kg-os kiszerelésben). 
Hozzávalók: pici olaj, 1 kis fej felaprózott hagyma, fél kg mirelit zöldségkeverék, 2 fehér kanál ételízesítő, pici őrölt bors és só, 1 fehér kanál szárított petrezselyemzöld, 2 liter forró víz, 10 dkg tojás nélküli cérnametélt. 
Először a hagymát dinszteltem meg pici olajon, majd ráraktam a zöldségkeveréket amikor felforrósodott felöntöttem forró vízzel, fűszereztem, puhára főztem kb. 18-20 perc alatt. A végén beletettem a tojás nélküli tésztát és azzal is főztem 4-5 percig. 

Az ebéd után 3 óra a várakozási idő. 
Vacsorára Középsőm kedvére igazi magyaros kaja, hurka-kolbász lesz tepsis krumplival, savanyúsággal, úgyhogy estére hagyományos összeállítású ételt kap a család is testkontrollos helyett.
Más... Megvannak a fonalak Tomikám szivárványos sapka-sáljához, egy kis kötésmintát már csináltam belőle. Szerintem aranyos :).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése