2014. január 17., péntek

Mai testkontrollos ebédünk: Brokkolikrémleves pirított kenyérkockákkal, tepsiskrumpli színes salátával

A folytonos időzavarnak mindig nagy kapkodás a vége. Ma is kapkodva készült az ebéd, hogy a munkám is el legyen végezve, és az ebéddel is kész legyek mire éheseim hazaérnek. 
Jobb ötletem nem lévén brokkolikrémlevest készítettem pirított kenyérkockákkal, meg tepsis krumplit salátával, amit az itthon lévő zöldségekből dobtam össze, míg főtt-sült az ebéd többi része.
Semmi ördöngősség nincs a mai ebéden, de azért pár szóban leírom.
Brokkolikrémleves: 45 dkg mirelit brokkoli, 2 liter forró víz, pici olaj, ételízesítő és/vagy só, őrölt bors, chilipor és fokhagyma granulátum - ízlés szerint, 2 evőkanál rétes liszt, kevés szárított petrezselyemzöld, a tetejére: pár szelet kenyér, pici olaj
A brokkolit puhára főztem a fűszerekkel, turmixolás előtt beleszórtam a két evőkanál lisztet, botmixerrel összeturmixoltam, újra felforraltam és főztem még kb. 5 percig, illetve amíg megpirultak a kenyérkockák. 
Legkisebbikem eddig nem ette meg az ilyen leveseket, most bekanalazott belőle két tányérral (de én is).
A második fogáshoz megtisztítottam, megmostam és felszeleteltem 12 közepes krumplit. Sütőpapírral bélelt sütőlemezre terítettem (a sütőpapírt megolajoztam kicsit, hogy ne ragadjon rá a krumpli). Fűszerkeveréket készítettem egy kis tálban 2 fehér kanál szitált ételízesítőből, 1 kávéskanál őrölt köményből, 2 kávéskanál fokhagyma granulátumból, 1 kávéskanál csípős fűszerpaprikából és fél kávéskanál őrölt borsból, ezzel fűszereztem meg a krumplit (persze nem kellett hozzá mind, csak kb. a fele), majd kevés olajjal is meglocsoltam, jól elkevertem és 200 fokra-légkeverésre állított sütőben szép pirosasra sütöttem.
Közben összevágtam a salátának való zöldségeket:
fél kígyóuborkát, másfél paradicsomot, 1 hegyes erős paprikát, 1-1 cikk piros és sárga kaliforniai paprikát,  kb. 5 cm-es darab jégcsap retket, diónyi lila hagymát, tálban összekevertem - csodaszép színes lett :) -, meglocsoltam fél citrom levével, 1 evőkanál olajjal, megszórtam egy jó nagy csipet sóval, pici őrölt borssal, icipici chiliporral és leheletnyi fokhagyma granulátummal és már ehettünk is.

Az ebéd után 3 óra a várakozási idő!!

Az egész ebédből csak kb. egy tányérnyi brokkolikrémleves maradt a hozzá tartozó kenyérkockával, minden más elfogyott, méghozzá nagy dicséretek közepette :D!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése