2014. január 13., hétfő

Szénhidrátos testkontroll ebéd

Kicsit lassabban készült, mint szokott, mert a csuklóm még mindig fáj. Főleg zöldségdaraboláskor - leginkább a zeller okozott fájdalmat. Ennek ellenére mégis sok zöldséges ebédet készítettem. Először a finom káposztás zöldséglevesről.
Hozzávalók: 1-1 sárgarépa és petrezselyemgyökér, egy 1,5 cm vtg. szelet egy hatalmas zellerből, 5-6 db  nagy káposztalevél, só és/vagy ételízesítő, meg őrölt bors ízlés szerint, 2 liter forró víz, pici olaj, 2 fél marék tojás nélküli tészta. 
A feldarabolt zöldségeket 15-20 perc alatt megfőztem, amikor megpuhultak a levesbe tettem a tojás nélküli tésztát, további 5-6 perc főzés után elkészült. 
Amíg a leves megfőtt, gyorsfőző fedővel hajában főtt krumplit főztem második fogásnak (szokásos jelzések után 15 perc). Paprikát, paradicsomot, uborkát szeleteltem hozzá, megmostam egy egy saláta szívét és megmelegítettem a tegnap megmaradt tálkányi sült zöldséget. Magos bucit megkentünk margarinnal, felváltva saláta levelet, főtt krumplit, paprikát, paradicsomot, uborkát és sült zöldségeket halmoztunk rá. Laktató volt és igazi ízorgia,  amivel kibírjuk vacsoráig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése