2012. május 30., szerda

Cukkinis spagetti










Ma az itthon lévő két cukkiniből kapros-tejfölös cukkinifőzeléket szerettem volna készíteni. Igaz, hogy csak én szeretem a családban, de volt még a hűtőben húsos káposzta, illetve csikós tokány és tészta is, így nem féltem attól, hogy kis családom éhen maradna. Amikor a tervemet elmeséltem a Páromnak és Legkisebbikemnek, utóbbi elkezdett kérlelni, hogy ne főzelék legyen már, inkább készítsek megint olyan finom tésztát, mint az este, mert Ő is úgy szeretne olyan finomságot enni, de a tegnapiból nem tudott, mert a gombát utálja. Végül ráálltam a dologra, úgy voltam vele, legalább Ő is eszik valami zöldséges ételt, ráadásul ezt még szereti is. Így lett ma kapros-tejfölös cukkinifőzelék helyett cukkinis spagetti az ebéd, de a cukkinifőzeléket is hamarosan el fogom készíteni.


Hozzávalók: 2-3 evőkanálnyi olaj, 1 kisebb fej hagyma felaprózva, 2 db közepes cukkini (60 dkg) héjastól nagy lyukú reszelőn lereszelve, 4 gerezd fokhagyma fokhagymaprésen átnyomva, 1 csapott fehér kanál só, kevés chili por, 1 csokor petrezselyemzöld és 3 szál zellerzöld apróra vágva, 1 csomag (50 dkg) durum spagetti, 1 liter forró víz, 1 fehér kanál só, löttyintésnyi olaj.


Először a vizet tettem oda forrni a spagettinek, mert a cukkini is elkészül, mire a spagetti megfő. Amikor a víz felforrt, beletettem a sót, olajat, és a ketté tört spagetti szálakat. Időnként spagettiszedővel átkeverve, kb. 8 percig főztem takarékon, aztán elzártam alatta a tűzhelyet és félrehúztam.


Amíg a tészta főtt, a felaprózott hagymát üvegesre dinszteltem kevés olajon, aztán félrehúztam a serpenyőt és nagy lyukú reszelőn belereszeltem a megmosott cukkinit. Belenyomtam a fokhagyma gerezdeket sóztam, megszórtam chili porral és nagy lángon pároltam. Megvártam, míg a kioldódó lé elfőtt alóla. Közben a megmosott petrezselyem és zeller zöldet egészen apróra vágtam és azt is az ételhez adtam. Az elkészült fokhagymás-csípős cukkinit jól elkevertem a spagettivel és azon nyomban tálaltam. Legkisebbikem sűrű dicséretek közben gyűrte befelé.













Más... Tegnap újabb adag epret kaptunk Szüleim kertjéből, ez a későn érő fajta, egészen más formára és ízre is, mint az a két adag, amit a múlt héten kaptunk. Az keményebb húsú, inkább erdei szamócára emlékeztető, fanyarabb ízű, ez viszont édes, és mintha egy kis muskotályos íz is érezhető lenne benne. Isteni finom cukor és minden más édesítés nélkül is. Köszönet érte :)












2 megjegyzés:

  1. Jajj Mária, ilyen nekem is kell:)
    Szét kell nézzek a piacon cukkini terén, mert a kertben még nincs:)

    VálaszTörlés
  2. Mi is imádjuk a cukkinit, bármilyen formában, főleg én, íy aztán a család is kénytelen sokat enni belőle:) Az eper is csodás, igazi napon érett, mézédes,de jó lenne megkóstolni:)

    VálaszTörlés