2012. május 15., kedd

Kaporszósz










A nagy csokor frissen szedett kaporból - annak is a legszebb, legzsengébb leveleiből isteni kaporszószt főztem. Most nagyobb mennyiséget, hogy ne egyszeri élmény legyen, legalább két napig rá tudjak járni, mert imádom :).


Hozzávalók: 5-6 evőkanál olaj, 5 evőkanál rétes liszt, rengeteg összevágott friss kapor (legalább 6 csomag - felénk legalábbis 6-7 szálnál nincs több egy csomagban, amiből most főztem olyan sok volt, hogy alig bírtam összefogni, hogy összevágjam), kb. 3 dl tej (3,5-ös zsírtartalmú), 1,1 liter víz, 3/4 fehér kanál szitált ételízesítő, 1/2 csapott fehér kanál só, (vagy mindkettő ízlés szerint,) 5 evőkanál 20 %-os tejföl. 


Először világos rántást készítettem, majd beleraktam az összevágott kaprot, felöntöttem tejjel és vízzel, fűszereztem, főztem pár percig, végül beleraktam a tejfölt is. Azzal is összeforraltam és már kész is volt. És isteni :D!!









7 megjegyzés:

  1. Maria, csodás lett a kaporszószod!
    Én még sosem készítettem, de most elhatároztam, kipróbálom!:) Talán még azért nem készítettem, mert azt gondolom, nem szeretem a kaprot. De ez nem igaz, mert a tökfőzeléket csak jó kaprosan szeretem:)
    Ki érti ezt?:)

    VálaszTörlés
  2. Köszi! Próbáld ki nyugodtan, hidd el, nem fogsz csalódni :)!!

    VálaszTörlés
  3. Imádom a kaprot, meg a kaporszószt is, sokszor csak kenyérrel vagy főtt krumplival eszem:)

    VálaszTörlés
  4. Imádom!!! Én is képes vagyok napokig enni, főleg főtt krumplival és tojással.:)

    VálaszTörlés
  5. Töltött káposzta kaporszósszal, isteni...

    VálaszTörlés
  6. De jó, hogy nemcsak én vagyok ilyen kaporimádó!! Ma hidegen ettem, fiaim meg szörnyülködtek, hogy hogy tudom ezt megenni. Mondtam nekik, olyan mint a kaporfagyi. Legkisebbikem azt mondta, inkább olyan mint a kaporpuding :D.

    VálaszTörlés
  7. Anyukám csinált ilyet régen, én nagyon szerettem. Ha jön a kapor szezon biztos idén is elkészül. Finom sülthöz kiváló!

    VálaszTörlés