2012. május 15., kedd

Kovászos uborka újra







Anyukám a hét végén felhívott, hogy mindenképpen menjünk hozzájuk, mert vett nekünk kovászos uborkának való apró kígyó uborkát. A kertjükben megint rengeteg kapor kelt ki, úgyhogy minden adott egy jó kovászos uborkához. Csak az időjárás babrált ki velem, mert napos meleg idő helyett borongós, kifejezetten hideg, esős idő van, ami szerintem nem kedvez a kovászos uborkámnak. Tegnap megsikáltam és üvegbe raktam az összes uborkát, pont úgy, mint tavaly, (csak most friss kaporral) már csak az a bánatom, hogy ki sem merem rakni, mert bent még talán melegebb van, mint kint. Nem tudom mi lesz így az idei év első kovászos uborkájával, egyáltalán lesz-e belőle valami!? Szerintem legalább 3 kg volt az uborka, így egy 5 literes és egy 1,5 literes üveget sikerült teleraknom. Alulra és felülre is rengeteg kaprot raktam, mert azzal sem spórolt Anyukám, egy kévényit szedett. A két üveg uborka elrakása után egy nagy csomó kaporból (szerintem a zöldségesnél még 6 csomag se lenne annyi) egy isteni kaporszószt főztem, és még 6 csomagot raktam el folpackba és nejlonzacskókba csomagolva a mélyhűtőbe.  Most drukkolok, hogy rendben beérjen a kovászos uborkám. 




















2 megjegyzés:

  1. Mikor ilyen hideg az idő, akkor langyos vízzel öntöm fel és úgy teszem ki az ablakba. Egy-másfél nappal tovább hagyom kint és kész is :)

    VálaszTörlés
  2. A felöntőleve nekem is langyos volt. Ma az alatta lévő tálba többször is öntöttem meleg vizet, hogy kicsit melegítse. Aztán majd kialakul - remélem :)!!

    VálaszTörlés