2012. május 28., hétfő

Hazautaztak :(

Sajnos most csak nagyon kevés ideig tudtak maradni távolra szakadt családtagjaink, néhány nap öröm után ma újra eljött a szomorú búcsúzkodás. Már haza is értek a Drágáim, bejelentkeztek, hogy rendben volt minden az úton, csak Ádámkának volt egy kis hőemelkedése (már tegnap este is volt, remélem nem lesz beteg a drágám, csak a fogzással járó kellemetlenség, mert most bújnak a felső fogacskái). Menyemnek és a Gyerekeknek mozgalmas volt az utóbbi három hét, mert a családlátogatást Erdélyben kezdték. Másfél hetet töltöttek Csíkszeredán Menyem Szüleivel és az erdélyi rokonok látogatásával.  A látogatássorozat Szentendrén folytatódott, Menyem Testvérééknél, ott három napig voltak, onnan érkeztek hozzánk huszadikán, amikor Középsőm is csatlakozott hozzájuk Angliából. Ez a hét olyan gyorsan elrepült, hogy észbe se kaptunk, és már szombat volt. Szombaton fölgyorsultak az események, úgyhogy azóta sem időm, sem erőm nem volt blogolni. Menyemék esküvőre mentek délután, mi meg takarítottunk, vacsorát főztünk (kb.3 kg lapockából, 3 kg apró savanyú káposztából és 90 dkg darált húsból készült húsos-húsgombócos káposztát) és készültünk a vasárnapi keresztelőre. Ádámka keresztelőjére. Csak a legszűkebb család vett részt a keresztelőn, de így is 25-en voltunk. A gyülekező nálunk volt, innen indultunk a Mátyás templomba Pünkösd vasárnapján 11.45-re. A keresztelő szertartás elég rövidre sikeredett, így aztán indulhatott a kocsisor az étterem felé. (Sokat gondolkoztunk, hogy legyen, de aztán családi megállapodás született, hogy nem otthon tartjuk meg a keresztelői ebédet, mert egyszerűen nem tudtunk volna leültetni ennyi embert.)  Kedvenc éttermünkben a HBH Bajor Étteremben foglaltunk helyet, ahol nagyon szépen megterített és feldíszített asztal várt bennünket. Azon is sokat töprengtünk, hogy előre rendeljünk-e egységes ebédet, vagy mindenki ott  helyben válassza ki a kedvére valót, de aztán úgy döntöttünk, hogy az internetről letöltött étlapot e-mailben elküldjük a meghívott vendégeknek, és mindenkit megkértünk, hogy válasszák ki, mit szeretnének enni. A válaszok megérkezése után összeállítottam a kívánságlistát és ugyancsak e-mailben elküldtem az étteremnek, így nyugodtan beszélgethettünk a régen látott családtagokkal, gondtalanul figyelhettünk a gyerekekre. Ott már nem kellett étlappal és választással törődni. Szerintem nagyon jól bevált az ötlet, mindenki jól elbeszélgetett az ebéd előtt, aztán a fogások között, a kiszolgálás pedig a kezdeti megtorpanás után (mert másik csoport is volt, akik hamarabb érkeztek, ezért mi várakozni kényszerültünk kicsit) nagyon gördülékeny volt. Mindenki elégedett volt, mert azt ehette amit kért, és minden nagyon finom volt. Az ebéd végére két tortát rendeltünk a Liliom cukrászdából, ahol mindig isteni, friss és nagyon finom tortát lehet kapni és rendelni bármilyen alkalomra. A családnak két kedvenc tortája van, az oroszkrém torta és a csoki torta, így ezt a két fajta tortát rendeltük. Csodaszép és finom volt mindkettő, illett a keresztelőre. Feltette a koronát a finom ebédre, mert az étteremben a tortákat is nagyon szépen felszolgálták, azzal sem kellett bajlódnunk. Olyan jól éreztük magunkat, hogy délután fél négykor bontottunk asztalt. A vendégek egy részével még otthon folytattuk a beszélgetést, aztán lassan mindenki elköszönt. Menyem elkezdte a bőröndök összerakását, beszállókártyák kinyomtatását, hogy jobban haladhasson Nagypapi Tomikát vitte el a játszótérre, én meg Ádámkával játszottam a kertben. Aztán az Apja elvitte sétálni Ádikát, mert elég nyugtalan volt. Biztosan érezte, hogy újabb nagy út áll előttük. Ma reggel gyors reggeli, szendvicskészítés, az utolsó dolgok elrakása után már indultak is a reptérre Nagypapival. Szerencsére most Legkisebbikem segített elcsomagolni az itt maradt játékokat így nem volt olyan keserves, mint legutóbb, mikor Tomika ment haza. Néhány képet mellékelek az édes kis Unokákról.

Esküvőre készülve, szép ruhácskákban:

Fényképezőgép, vagy telefon, egyforma érdekes  és már mosolygott is a kis Drága :)

Bubifújás :D Nagyon tetszett Ádámkának!

Futkosás és bogárnézegetés a Mátyás téren

Játszótérre menet és jövet is gyakran megpihent itt, annyira tetszett Tomikának a szép zöld füves árok :)

1. Gyorsan eltelt akkor ez a hét. Sok minden történt, gondolom a gyerekek is otthon majd megpihennek a saját kis fészkükben.Ennyi emberrel találkoztak most idegen helyeken is voltak. A kicsinek biztos hogy a fogától van hőemelkedése! Nagyon jó lehetett most Neked jól kijátszottad magad a tündér unokáiddal !Gondolom azért konyhában is sokat forgolódtál?:-))

2. Éva - tényleg nagyon gyorsan eltelt a hét, sok jó dolog történt, és persze a konyhában is igyekeztem helytállni, olyan ételeket készítettem, amit szeretnek. A blogolás háttérbe szorult kicsit, de mostmár több időm lesz, újra jövök gyakrabban :), mindenkihez benézek majd, mert az elmúlt héten az elmaradt.

3. Nagyon tündériek az unokáid, nem csodálom hogy fájó szívvel búcsúztál el tőlük. Eseménydús hét áll mögötted,jó pihenést kívánok.

4. Nagyon helyesek a fiúk a képeken!
    Mozgalmas hét áll mögötted, igyekezz te is kipihenni!

5. Ne szomorkodj, mindjárt itt a nyár és jönnek újra a nagyihoz! Helyes kis gyerkőcök! Az éttermi kaland pedig tök jó ötlet! :o)

6. Gizi - köszönöm :), az egész család odavan értük, mindig nagy öröm, amikor jönnek és nagy szomorúság, amikor elmennek!

Marisz57 - köszi :)! Mozgalmas volt, bárcsak még mindig tartana!

Illéskrisz - Nem tudom el tudnak-e jönni nyáron, de nagyon reméljük!!
    Az éttermi előrendelés mindenkinek nagyon tetszett. Ott már tényleg csak beszélgettünk, és jól éreztük magunkat. Én sem olyan voltam, mint a mérgezett egér, mindenkivel szót tudtam váltani nyugodtan. Tudod, ha az ember főz és kiszolgál, akkor már nem marad ereje a szórakozásra.