2011. január 23., vasárnap

Húsgombóc leves

Legelőször  azt írom le, ami a legszebb volt a mai napban. Fiam ránk csörgött délelőtt skype-on, Angliából, hogy láthassuk kicsit az unokánkat (aki 2 éves és 2 hónapos). A kis aranyos eddig nem nagyon beszélt, inkább csak a kis baba nyelvén mondta a magáét, illetve csak alapdolgokat mondott, pl. apa, tata, mama autó.... kb. egy hete mondja, hogy szia tata, szia mama. Ma elkápráztatott bennünket, tízig számolt magyarul és angolul is, mi meg szájtátva hallgattuk, és nem győztünk csodálkozni, hogy így megeredt a nyelvecskéje. Tündéri édes volt. Szerintem ez volt a nap fénypontja!!! Úgy megpuszilgattam volna...



Ehhez a fantasztikus teljesítményhez képest a mai ebédünk szinte említést sem érdemel. Húsgombóc levest főztem, rakott padlizsánt, és fánkot sütöttem. A levesem és a fánkom finom lett, de a rakott padlizsánnal nem voltam megelégedve. Bezzeg a férjem csak úgy tömte magába (legnagyobb csodálkozásomra), azt mondta, neki nagyon ízlik. Nekem sem az ízével volt bajom, inkább túl zsírosnak találtam. De hogy miért, azt majd a receptnél leírom, hátha valaki tudja a megoldást, hogy lehet kevésbé zsírosan elkészíteni.






Húsgombóc leves


A húsgombóc leves hozzávalói:



  • 25 dkg darált hús

  • 1,5 zsemle

  • kevés víz

  • 1 tojás

  • 1 fehér műanyag kanál + 1 kanálhegynyi szitált ételízesítő

  • 1 kis fej vöröshagyma fele

  • 1 gerezd fokhagyma

  • ici-pici olaj

  • 1 kávéskanál őrölt bors

  • 1/2 kávéskanál őrölt kömény

  • 1 kávéskanál szárított petrezselyemzöld

  • 1 evőkanál zsemlemorzsa




  • 3 db sárgarépa

  • 1 nagy petrezselyem gyökér

  • 1/4 zellergumó (egy jókora zellerből)

  • 1 fej hagyma

  • 1 darabka csípős zöldpaprika

  • 3 hühnersuppe húsleves kocka

  • 1 púpos műanyag kanál ételízesítő

  • 3 liter forró víz

  • kevés őrölt bors

  • 5 dkg cérnácska 8 tojásos levestészta.

Először a húsgombócot állítottam össze. A kis fej vöröshagyma felét nagyon apróra vágtam, ugyancsak a gerezd fokhagymát. Egy ici-pici olajon megdinszteltem mindkettőt, aztán hagytam kihűlni. Közben hideg vízben megáztattam másfél zsemlét, majd jól kicsavartam, hozzáadtam a darált húst, egész tojást, kihűlt hagymákat, (ezek összesen 60 dkg-ot nyomtak,) ennek megfelelően adtam hozzá az ételízesítőt,  - 50 dkg masszához 1 fehér műanyag kanállal - , őrölt borsot, őrölt köményt,  szárított petrezselyem zöldet, és jól összegyúrtam. Kissé hígnak találtam, ezért tettem még hozzá 1 evőkanál zsemlemorzsát. Ezzel már elég tömör lett a massza, amit a hűtőbe raktam  pihenni. Megtisztítottam és feldaraboltam a zöldségeket, fazékba raktam, hozzáadtam a húsleveskockát, ételízesítőt és kevés őrölt borsot, felöntöttem 3 liter forró vízzel, és főni tettem. Amikor már majdnem puhák voltak a zöldségek, belefőztem a diónyi húsgombócokat is, és kb. 15 percig fedő alatt tovább főztem, végül 5 dkg cérnácska tésztával még gazdagítottam, amivel még 6-7 percig forraltam, és forrón tálaltam.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése