2011. február 11., péntek

Csikós tokány - most pulykamellből









A tegnapi szülinapi buli után örömmel mondhatom, hogy elfogyott az összes marhapörkölt, az összes pirított tarhonya, csak tészta maradt. Persze a család rákezdte a kunyerálást, hogy valami pörkölteset készítsek a kimaradt tésztához, mert azt szeretik legjobban. Volt itthon egy darab pulykamellem, úgy gondoltam, csikós tokány lesz belőle. Az idén még nem volt, nem mondhatják, hogy túl gyakori kaja, pörköltes is, de mégis egy kicsit gazdagabb...

Hozzávalók:




  • 85 dkg pulykamell filé

  • kb. 5 dkg csíkozott bacon

  • kb. 5 dkg nyers füstölt sonka kövérkés része

  • 2 db közepes hagyma

  • 2 db tv paprika

  • 1 paradicsom

  • 1 fehér kanál só

  • 2 fehér kanál fűszerpaprika

  • kb. 8 dl víz

  • 2 evőkanál rétes liszt

  • 3 evőkanál tejföl





A húst felcsíkoztam, a sonka kövérkés részét kb. 1 x 1 cm-es kockákra vágtam. Tisztítás után a hagymát és a paradicsomot kockára, a tv paprikákat  keresztben kb. 1 cm-es csíkokra vágtam. Amikor ezekkel elkészültem, elkezdtem kisütni a sonka kövérkés részét és a bacont. A sonka és bacon kisült zsírjára rádobtam a hagymát, zöldpaprikát és dinszteltem néhány percig. Ezután a hús következett. Addig sütöttem, míg az összes husi szépen kifehéredett, aztán hozzáadtam a paradicsomot és sót is. Tovább pároltam, majd megszórtam a fűszerpaprikával. Jól elkevertem, kb. 4 dl vízzel felöntöttem és tovább főztem. Nem sok idő múlva  megpuhult  a hús, ekkor habarást készítettem 4 dl vízből, 2 evőkanál rétes lisztből és 3 evőkanál tejfölből. Ezeket egy mérőedényben összeturmixoltam, és a forrásban lévő húshoz adtam. Néhány perc forralás után megkóstoltam, pici só még kellett bele. Forrón tálaltam a megmelegített tésztával.  







Csikós tokány - most pulykahúsból




3 megjegyzés:

  1. Mi is nagyon szeretjük az ilyen jó kis "könnyű" étkeket, főleg pulykahúsból. Nagyon gusztán tálaltad.

    VálaszTörlés
  2. De éhes lettem, finom lehet!

    VálaszTörlés