2011. február 1., kedd

Töltött cukkíni



 


Tudom...,  mindent akkor a legjobb készíteni, amikor a szezonja van, viszont olyan szép, zsenge cukkinit kaptam 350,- Ft/kg áron, hogy nem tudtam otthagyni. Szerintem kevés zöldséget eszünk, ezért igyekszem olyan zöldséges ételeket készíteni, amit szívesen fogyaszt a családom. És ezt szeretik.



Hozzávalók:



  • 5 db kb. egyforma zsenge cukkini  (1,25 kg)


  • 50 dkg darált hús

  • 1 fej hagyma

  • 1 kávéskanál fokhagyma granulátum

  • 1,5 fehér műanyag kanál ételízesítő

  • 1 fehér műanyag kanál fűszerpaprika

  • 2,5 dl víz

  • 1 főzőtasak (12,5 dkg) paraboiled rizs

  • 5 kávéskanál szárított kapor

  • 1 nagy poharas 12 %-os tejföl

  • 1 tojás
A cukkiniket megmostam, két végét levágtam, és hosszában kettévágtam. Teáskanál segítségével kivájtam a belsejét, a kivájt részt a töltelékhez félreraktam (később apróbbra vágtam). A kivájt cukkiniket szűrőben lesóztam, hogy kiadja a nedvét, és kb. fél óráig állni hagytam. 


Amíg a cukkini lecsöpögött, elkészítettem a tölteléket. Zepter serpenyőt vízpróbáig melegítettem, majd a sütés szabályai szerint, zsiradék hozzáadása nélkül lepirítottam a darált húst. Amikor teljesen kifehéredett, hozzáadtam a kockára vágott hagymát, fokhagyma granulátumot, ételízesítőt, 3 kávéskanál szárított kaprot, az összevágott cukkini belsejét, 1 fehér kanál fűszerpaprikát és fedő alatt pároltam néhány percig. Ezután hozzáadtam a paraboiled rizst, és felöntöttem 2,5 dl vízzel. Lefedve, takarékon addig pároltam, míg az összes folyadékot felszívta a rizs, ekkor hozzáraktam 2 evőkanál tejfölt, és egy tojást, amit egy tányérban előzőleg jó habosra habartam. (Utóbbi kissé összefogta a masszát.) A kivájt, törlőpapírral szárazra törölgetett cukkiniket egy sütőpapírral bélelt nagy tepsibe sorakoztattam, két teáskanál segítségével beleraktam a tölteléket. A tejföl maradékába belekevertem 2 kávéskanál szárított kaprot, és ezzel még megöntöztem a töltött cukkinik tetejét. 180 fokra melegített sütőben 25-30 perc alatt készre sütöttem. 




Amíg a cukkini sült, néhány krumplit is megtisztítottam és megsütöttem, a töltött cukkiniket sült krumplival tálaltam.





Töltött cukkini




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése