2011. február 28., hétfő

Krumplis lángos



Szombatról és vasárnapról annyi leves maradt (tárkonyos csirkeragu illetve pangasius halászlé), hogy ma levest nem kellett főznöm. Ezért csak lángost sütöttem, krumplis lángost

Hozzávalók:



  • 40 dkg maradék törtkrumpli tegnapról (csak margarinnal és krumpli főzővizével kikeverve)

  • 2,5 dl forró víz

  • 1 kg finom liszt

  • 2 csomag szárított élesztő

  • 2 kávéskanálnyi cukor

  • 1 fehér kanál só

  • kb. 4 dl meleg víz 

  • kevés olaj

  • olaj a sütéshez

  • a lángosra ízlés szerint lekvár, vagy só és fokhagyma, vagy só, tejföl és reszelt sajt

A maradék margarinos törtkrumplit 2,5 dl forró vízzel sima péppé turmixoltam botmixerrel egy nagyobb műanyag tálban. Hozzáöntöttem a kiló finom lisztet, és a  mikróba tettem 1000 Wattra, 30 másodpercre-1 percre, hogy a liszt is átmelegedjen. A kezemmel ellenőriztem a hőfokot, hogy ne legyen túl forró. Hozzáadtam a cukrot, szárított élesztőt, sót, és meleg vízzel elkezdtem összedolgozni. Kevés olajat is löttyintettem rá, és szép sima, hólyagos tésztát dagasztottam. Amikor kész volt, sem a kezemhez, sem a tálhoz nem ragadt. A tálat duplán hajtott tiszta törölgetőruhával letakarva a mikróba raktam, 90 Watton (olvasztó fokozat) forgattam 7 percig, hogy a kelés gyorsabban beinduljon. Utána kivettem a tésztát, és fél óráig szobahőmérsékleten kelesztettem tovább. Majdnem kifutott a tálból. Ezután a letisztított asztalt beolajoztam, és arra borítottam ki a megkelt tésztát, a tetejét is megolajoztam kissé, és ellapogattam a kezemmel. Nagyobb átmérőjű, beolajozott szájú pohárral kiszaggattam. (Lisztezés helyett jobban bevált az olajozás, akkor a sütőolaj nincs tele lehulló égett liszttel.)




Megmelegítettem a sütőolajat, és a lángosokat egyenként, kissé meghúzogatva az olajba tettem. Mérsékelt tűznél (7/9) első oldalukat fedő alatt, második oldalukat fedő nélkül szép pirosra sütöttem, papírral bélelt tálba szedtem, onnan raktam át a kínáló tálra. Az édesszájúak lekvárral, a sós szájúak sóval-fokhagymával, vagy sóval-tejföllel-reszelt sajttal ehették.  A fenti mennyiségű tésztából 22 db sem túl kicsi, sem túl nagy lángosom lett.





Krumplis lángos




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése