2011. február 14., hétfő

Rántott pangasius filé törtkrumplival





Hozzávalók:



  • 1 kg mirelit pangasius filé

  • só, szitált ételízesítő

  • 1 kupac liszt

  • 3 tojás, pici só

  • 1 kupac zsemlemorzsa

  • olaj a sütéshez

  • 10-12 db közepesnél kisebb krumpli, só, pici víz és margarin

A pangasius filét még reggel kivettem a mélyhűtőből, hogy felengedjen. Felengedés után leöblítettem, és csíkokra vágtam, majd megfűszereztem kevés szitált ételízesítővel és sóval. Kb. 1,5 órát állni hagytam, hogy a só jól átjárja. Lisztbe, kevés sóval elhabart tojásba és zsemlemorzsába paníroztam, forró olajban aranybarnára sütöttem. A besózás után (amíg a hal állt) megtisztítottam, megmostam, majd felkockáztam a krumplit, kis zepter fazékban 1 fehér kanál sóval és kb. 1 dl vízzel fedő alatt főni tettem. Amikor felforrt, takarékra állítottam a tűzhelyet, és puhára főztem a krumplit. Amikor megpuhult, 2-3 kanál Flóra margarinnal kikevertem és a frissen sült rántott hallal együtt tálaltam.





Rántott pangasius filé törtkrumplival


2 megjegyzés:

  1. Az én konyhámba csakis és kizárólag a pangasius úszhat be, de ennek nagy-nagy története van.
    Nagyon szeretem, mert nincs az a vad hal íze.

    VálaszTörlés
  2. Mi sokféle halat szeretünk. Legnagyobbik Fiam nagy horgász, Ő rendszeresen hazahozza a fogást. Megtisztítva, kibelezve, úgyhogy nekem csak meg kell főznöm. A pangasius íze leginkább a tiszai harcsa ízére emlékeztet, ezért nagyon szeretjük. És tényleg nem túl erős az "illata".

    VálaszTörlés