2011. február 19., szombat

Töltött csirkecombok, sonkával-sajttal göngyölt pulykamell





A második fogás töltött csirkecombok, tálban sült töltelék, sonkával-sajttal göngyölt pulykamell, tört krumplival, savanyúsággal / vagy őszibarack befőttel.





A töltött csirkecombok hozzávalói:



  • 9 db csirkecomb


  • margarin

a töltelékhez:
  • 60 dkg csibemáj

  • szárazon 38 dkg zsemlekenyér (áztatás, kinyomkodás után 106 dkg)

  • 2 db tojás (11,5 dkg)

  • 3,5 fehér kanál ételízesítő

  • 2,5 kávéskanál őrölt bors

  • 3 csokor petrezselyem zöldje

Legelőször a kenyeret áztattam be, hideg vízbe, utána elkezdtem megtisztítani, megmosni a csirkecombokat, amiket utána jól lecsepegtettem. Apró kockákra vágtam a csibemájat, egy mérlegre rakott tálba öntöttem, hozzáadtam a kinyomkodott kenyeret, ráütöttem 2 tojást. A hozzávalók súlya ekkor kb. 177 dkg volt. Tapasztalatom szerint akkor jó a töltelék ízesítése, ha 50 dkg-onként 1 fehér kanál ételízesítőt rakok hozzá, ezért 3,5 fehér kanál ételízesítővel ízesítettem, megszórtam még 2,5 kávéskanál őrölt borssal, és hozzáadtam 3 csokor friss, apróra vágott petrezselyem zöldet. Jól összedolgoztam ezt a tölteléket.  Egy mélyebb nagy tepsit kibéleltem sütőpapírral, és belesorakoztattam a megtisztított, megmosott, lecsepegtetett és besózott csirkecombokat, amiknek fellazítottam a bőrét, és mindegyik comb bőre alá kb. 2 púpos evőkanállal töltöttem a töltelékből. A bőröket kissé megpergettem még sóval, mindegyikre tettem egy teáskanálnyi margarint, lefóliáztam és 180 fokra melegített sütőben kb. 1,5 óráig sütöttem fólia alatt, majd a fóliát eltávolítva kb. 10-15 perc  megpirítottam a combok bőrét.  A kimaradt tölteléket kisebb, margarinnal kikent tűzálló tálba öntöttem, elegyengettem, és kb. 45 perc alatt lefedés nélkül megsütöttem.


Sonkával-sajttal töltött pulykamell hozzávalói:
  • kb. 1 kg pulykamell filé


  • szeletelt sonka (nekem 11 szelet Dulano füstölt sonka)

  • 11 szelet trappista sajt

  • margarin

A pulykamellet rostjaira merőlegesen felszeleteltem, megpergettem sóval és kivertem. Legkisebbik fiam segítségével (Ő adogatta a hozzávalókat, hogy húsos kézzel ne kelljen semmit megfognom) minden szelet pulykamellre 1 szelet sonkát fektettem, erre 1 szelet trappista sajtot, felgöngyöltem, és fogpiszkálóval megtűztem, majd sütőtálba sorakoztattam, mindegyik tetejére tettem egy darab margarint, és lefedés nélkül kb. 45 perc alatt készre sütöttem. A végén alatta levő levet leöntöttem.


A tört krumplit szokás szerint készítettem,  1 nagyobb zepter  lábas krumplit 1,5 fehér kanál sóval, 1,5 dl vízzel, fedő alatt puhára főztem. Amikor megpuhult margarint raktam rá, hagytam, hogy ráolvadjon, és kanállal összekevertem.





Töltött csirkecomb, sült töltelék, sonkával-sajttal göngyölt pulykamell


1 megjegyzés: