2011. február 24., csütörtök

Egy kis főzőcske is - darált húsos-cukkínis pörkölt




Darált sertéshúsos-cukkínis pörkölt penne tésztával
Az Unokám lefeküdt pihenni egy kicsit, most van néhány percem, leírni mivel vártam Őket tegnap és mi készült ma ebédre. Mint már írtam a kicsi nagyon tésztás, viszont sem húst, sem zöldségeket nem nagyon akar enni, ezért olyat próbáltam főzni, amit szívesen megeszik. Sovány darált húsból és hámozott, lereszelt cukkíniből, készítettem pörköltet, persze csak enyhén fűszeresre, ehhez penne tésztát főztem. (1 kg sovány darált hús, 2 fej hagyma apróra vágva, 1 közepes cukkíni meghámozva, nagy lyukú reszelőn lereszelve, 1 fehér kanál só, 2 kávéskanál fokhagyma granulátum, 2 fehér kanál csípmentes fűszerpaprika, kevés víz - zepter módszerrel, zsiradék hozzáadása nélkül).A pörköltet jól elfőztem, hogy a szaftja tartalmas, sűrű legyen. Sajnos csak néhány szem tésztát evett a kicsikém, kevés szafttal. A nagyok is ilyen pörköltet kaptak vacsorára, ami attól eltekintve, hogy nem volt csípős, nagyon finomra sikerült. A cukkínit nem árultam el senkinek, így nem tudják, hogy titkon egy kis zöldséget is ettek. Már aki a pörköltre voksolt. Mert a reptéren nemcsak Nagypapi és legkisebbik Fiam várta a hazaérkezőket, hanem Menyem leendő Sógora is, disznótoros csomaggal megpakolva (sajnos Menyem Testvérét baleset érte, ezért nem tudott a reptérre kimenni, bármennyire szeretett volna). Így aztán a család egy része, - elsősorban Menyem és középső Fiam - a disznótorosból ettek nagyon jóízűen. Kolbászt, szalonnákat, töpörtyűt, csípős paprikával, friss ropogós héjú kenyérrel. Annyira ki voltak éhezve a magyaros ízekre, öröm volt nézni, mikor azt sem tudták mihez kapjanak. Attól féltem, túleszik magukat, de szerencsére nem lett bajuk. Ma a disznótoros "varázslat" folytatódott, a kóstolóba kapott hurkával, kolbásszal és véres hurkával, amihez tepsis krumplit sütöttünk, és csemege uborkával, káposztával töltött almapaprikával, vagy igazi angol mustárral lehetett enni. Azt hiszem lassan elegük lesz a magyaros, nehéz fogásokból. Fényképet sajnos nem készítettem, mert tegnap úgy belefeledkeztünk az örömbe, hogy újra együtt lehetünk, hogy teljesen kiesett a fejemből, ma meg olyan gyorsan nekifogtak a disznótorosnak, hogy mire észbe kaptam, már romjaiban hevert az asztal.



Utólag készítettem képeket amikor melegítettünk a pörköltből.






Darált sertéshúsos-cukkínis pörkölt penne tésztával

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése