2011. február 6., vasárnap

Ebéd pulykahúsból




Pulykaleves mirelit májgombóccal, csigatésztával





Pulykasült fűszeres tepsis krumplival


Férjem már ki akar tiltani a konyhából, mert nem javul a betegségem, de muszáj volt főznöm, mert kiolvasztottam a pulykahúst. 
A tegnap fagyasztóból kivett pulykahús -  2 db alsó comb és 2 db szárny (szárnyvég nélküli) -  volt a mai ebédünk alapja. Olyan nagyok voltak a húsok, hogy az 5,8 literes zepter fazékba csak nehezen fértek bele, 1 db petrezselyem gyökérrel, 2 db sárgarépával, egy darab zellergumóval, kis zöldpaprikadarabbal, 1 kisebb fej hagymával és egy csokor petrezselyemzölddel együtt. Mire minden a fazékban volt, már csak 2 liter víz fért rá. Fűszerezésként még egy fehér kanál szitált ételízesítőt és egy csapott fehér kanál durva tengeri sót raktam rá, majd a fazék peremét szárazra töröltem,  lezártam az edényt a gyorsfőző fedővel és nagy fokozaton szokásos jelzésekig forraltam, majd a hőt mérsékelve 30 percig főztem. Amíg a hús főtt, megtisztítottam kb. 15 db közepes krumplit, 4 db vöröshagymát, majd mindent megmostam, kockára vágtam és jól lecsepegtettem. A tepsit kiolajoztam, és a krumplit-hagymát beleterítettem. Megfűszereztem 2 fehér kanál sültcsirke fűszerkeverékemmel és fél fehér kanál durva tengeri sóval, meglocsoltam 2-3 evőkanálnyi olajjal, jól elkevertem,  és 180 fokos sütőben sütni kezdtem.




Utána, amíg a leves főtt, egy nagyobb edényben 1 liter vizet felforraltam 1 Hühnersuppe húsleveskockával és 1 fehér kanál szitált ételízesítővel és belefőztem 1 csomag mirelit májgombócot és 5 dkg csigatésztát. Ezt 10-15 percig főztem. Amikor a pulykaleves főzési ideje letelt, a gőzt a fazékból kiengedtem, a petrezselyemzöldet a rá kicsapódott habbal együtt kidobtam,  majd a főtt húsokat kiszedtem egy nagy tálra, a levest zsírtalanítottam, és rászűrtem a megfőtt májgombócra és csigatésztára. A kosárból a főtt zöldségeket is a májgombócos leveshez adtam, felforraltam és forrón tálaltam. A pulykahúsokat leszedtem a csontról, hogy jobban meg tudjam fűszerezni, megszórtam a sültcsirke fűszeremmel, közepes tepsibe raktam,  és a krumpli mellé a sütőbe toltam. Szép pirosra sült mindkettő. 






A pulykasültet fűszeres tepsis krumplival tálaltam.






Pulykasült fűszeres tepsis krumplival


2 megjegyzés: