2011. február 17., csütörtök

Gombás-tarjás-tejfölös tészta zepterben összefőzve



Tegnap Öcsémtől disznótoros kóstolót kaptunk, házi hurkát kolbászt. Ma ragadozó családtagjaimnak ezt sütöttem meg "estebédre", egy kis fűszeres krumplival  (a krumplit egy kevés sertéssült fűszerrel ízesítettem meg, és megspicceltem olajjal, úgy raktam a disznótoros közé sülni).






Házi disznótoros kóstoló, fűszeres tepsis krumplival
Magamnak (mert kissé könnyedebb ételre vágytam) egy kis gombás-tarjás-tejfölös tésztát főztem, de most nem volt kedvem sokat mosogatni, ezért egy edényben készítettem el, összefőztem a mártást a tésztával.



Hozzávalók:

  • 25 dkg csiperke

  • 1 kisebb fej hagyma

  • 2-3 evőkanál olaj

  • 1/2 fehér kanál szitált ételízesítő

  • kevés őrölt bors

  • 3 szelet főtt-füstölt-szeletelt tarja (Pikok)

  • 4-5 evőkanál 12 %-os tejföl

  • 25 dkg boglyas metélt tészta (8 tojásos)

  • 6 dl forró víz

  • 1/2 fehér kanál só

A csiperkét megtisztítottam, felszeleteltem, a  hagymát tisztítás után apró kockákra vágtam, a 3 vékony szelet tarját kettévágtam és vékonyra felcsíkoztam. Kevés olajon megdinszteltem a hagymát, hozzáraktam a gombát, megfűszereztem szitált ételízesítővel, borssal, és takarékon addig pároltam, míg a kioldódó nedvek elpárologtak alóla. Ekkor hozzáadtam a csíkozott tarját, és pirítottam rövid ideig, majd, hozzáraktam 2 púpos evőkanál tejfölt. Hagytam kicsit összerotyogni. Utána felöntöttem 6 dl forró vízzel, beleraktam a sót, és a tésztát, újraforrás után, fedő alatt 8 percig főztem. Amikor az idő letelt, hozzátettem még 3 evőkanál tejfölt, jól elkevertem vele és azonnal tálaltam. Nagyon finom volt. 



Gombás-tarjás-tejfölös tészta zepterben összefőzve

2 megjegyzés:

  1. A mindenit,hú de jól néz ki ,de megéheztem,bevállalnám mind a kettőt:-)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Ditta! Bármelyikből szívesen megkínálnálak!

    VálaszTörlés