2011. február 19., szombat

Feketeerdő torta





Feketeerdő tortát már többször sütöttem, most annyit változtattam, hogy szív alakú lett. Ehhez 2 db szív alakú szilikon sütőformát használtam, ebben sütöttem meg a 6 tojásból kikevert kakaós piskótát, amelynek hozzávalói:



  • 6 db tojás

  • 6 evőkanál kristálycukor

  • 4 evőkanál rétes liszt

  • 2 evőkanál kakaópor

  • 1 teáskanál sütőpor. 

Ezekből a szokásos módon piskótatésztát készítettem, amit a 2 db szív alakú formában sütöttem meg még tegnap este (azért, ha véletlenül nem sikerül, még mindig tudjak újra próbálkozni). Kihűlés után letakarva tároltam a piskótákat, hogy ne száradjanak ki.
Ma reggel kivettem a formából. (Bár elég szépen kijött, de legközelebb vágok a formába sütőpapírt, akkor még ennyi tészta sem megy  veszendőbe.)


A következő lépés a meggyes főzött krém  elkészítése volt: ehhez 
  • 1 cs. (4 dkg) vaníliás pudingport 

  • 0,5 liter meggybefőtt levével   

  • 2 teáskanál rumaromával (el is maradhat) és

  • 3 evőkanál kristálycukorral főztem fel.

Kb. 1,5-2 dl meggybefőtt lében feloldottam a pudingport, hozzákevertem a rumaromát, majd beleöntöttem a maradék forrásban lévő meggybefőtt lébe, és kb. 1 percig főztem kis lángon. Félrehúztam, és hagytam teljesen kihűlni.


Meggy töltelék:
  • 2 üveg magozott meggybefőtt

Tejszín:
  • 1 liter Hulala

  • 2 cs. vaníliás cukor

A Hulalát keményre vertem a vaníliás cukorral. 
A torta összerakása:
A két szív alakú piskótát kettévágtam. A legalsó lapot tálcára helyeztem, meglocsoltam kevés meggybefőtt lével, rásimítottam a meggyes főzött krém 1/3-át. Annyi magozott meggyel raktam ki, hogy elfedje.


A meggy-sor tetejére kb. 1,5-2 cm vastagon felvert Hulalát kentem. 
Újabb tortalap, kevés meggybefőtt lével meglocsolva, meggyes főzött krém, meggy, és tejszín, majd
újabb tortalap, meggybefőttlé, meggyes főzött krém, meggy, és tejszín, végül a torta felső lapja, amit szintén meglocsoltam kevés meggybefőtt lével, és bekentem  tejszínnel, csakúgy, mint a torta oldalát. Végül  körbespricceltem  a tálcán tejszínnel, és a torta tetejét is megdíszítettem a habzsákból, középre meggyszemeket raktam, végül kevés étcsokoládét reszeltem rá. 






Nagyon finom volt, de majdnem kezelhetetlenné vált a torta magassága miatt. Azért legyőztük...:))))




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése