2011. február 14., hétfő

Habos palacsinta



Délelőtt Sherpa konyhájában olvastam ezt a receptet, és annyira megtetszett, hogy ma ez lett az ünnepi desszert. Annyit változtattam, hogy kicsit több lett a palacsinta, ezért egy tojással és kevés cukorral többet adtam a krémhez is, és nem sima tehéntúrót, hanem krémes tehéntúrót használtam a töltelékhez.



12 nagy palacsinta hozzávalói:



15 dkg rétesliszt, 10 dkg finomliszt, 1 tojás, 1,5 dl tej, 1 evőkanál cukor, 1 kanálhegynyi só, 1 cs szárított élesztő, 1 löttyintésnyi olaj, annyi víz, hogy se túl sűrű, se túl híg palacsintatésztát kapjunk 4-4,5 dl.



Fenti anyagokból palacsintát sütöttem. Nekem egy kb. 30 cm átmérőjű serpenyőm van, abban lett 12 db palacsinta. Ezt még délelőtt megcsináltam, és kihűlés után folpackkal letakarva tároltam felhasználásig a palacsintákat.



Vacsora előtt elkészítettem a túró tölteléket aminek hozzávalói:



1 kis vödör (50 dkg) krémes tehéntúró, 1 tojás sárgája, 10 dkg porcukor, 2 csomag vaníliás cukor és 1 citrom sárga héja reszelve.



Ezeket összekevertem, és a palacsinták teljes felületét megkentem vele (nem 1 csíkban raktam a tölteléket a palacsintába, ahogy szoktam), palacsintánként kb 2 evőkanálnyi túrókrémmel. A megkent palacsintákat felcsavartam és sütőtálba sorakoztattam.



Ezután elkészítettem a tojásos krémet, amihez



4 tojás sárgáját, 2 dkg rétes lisztet, 12,5 dkg kristálycukrot, 2 csomag vaníliás cukrot és 0,5 liter tejet használtam fel. Ezeket fém tálban gőz fölött sűrű krémmé főztem.



Végül a tojáshab következett:



5 tojás fehérjét felvertem, amikor már majdnem kész volt, hozzáraktam 1,5 evőkanál kristálycukrot, és azzal jó keményre vertem a habot.



Amikor a tojásos krém és a hab is kész volt, a tojásos krémmel nyakon öntöttem a palacsintákat, végül rásimítottam a habot, és forró sütőben halvány rózsaszín helyett kissé barnára sütöttem.









Langyos volt, amikor tálaltam. Mennyei lett a finom citromos túróval, vaníliás krémmel és habbal....






Habos palacsinta

1 megjegyzés: