2011. február 14., hétfő

Szív alakú tükörtojás





Valentin napra (és egyéb jeles alkalmakra) szerettem volna szív alakú tükörtojást sütni családomnak. Ezért vettem meg az állítólag erre szolgáló sütőformát is, ami sajnos - mint meg is írtam - nem vált be. De nem adtam fel a keresgélést, és végül megtaláltam a megoldást a Kulináris Világ receptjei között. Mindenféle segédeszköz nélkül, finom hozzávalóból isteni szív alakú tükörtojást lehet sütni.

Hozzávalók:




  • annyi virsli, ahány tükörtojást akarunk sütni

  • ugyanannyi tojás

  • kevés zsiradék (én 9 tojáshoz 2 evőkanál füstölt zsírt használtam fel)


A virsliket pontosan középen ketté kell vágni, úgy, hogy a végén (lehetőleg a kerekebbik végén, ha bécsi virslit használunk)  egyben maradjon kb. 1,5 cm-es részen. Aztán a virsli két ágát le kell hajtani, a végén fogpiszkálóval összetűzni, majd felforrósított zsiradékon először a szív alakú virsli egyik oldalát megsütni (óvatosan, sütőlapáttal ilyenkor lehet formálni), majd két lapát segítségével megfordítani, és a tojást beleütni (először kis csészébe, onnan a virslibe, nehogy véletlenül rossz tojás kerüljön bele). A serpenyőt mozgatni kell, hogy a fehérje egyenletesen elterüljön a virsliben (nekem sem sikerült tökéletesen, mert túl friss volt a tojás, annak a fehérje pedig nem folyik szét olyan könnyen).Ha kicsit kifolyna a "formából" a fehérje, azt sütőlapáttal el lehet távolítani. Sütés közben a zsiradékból kanalaztam a tojás tetejére is, (közben a serpenyőt ferdén tartottam, hogy a zsír le is folyhasson róla) hogy a felső rész se maradjon nyers.  (Jó ha van egy-két tartalék virsli, mert előfordulhat, hogy elsőre nem úgy sikerül, ahogy szeretnénk.) A végeredmény látványra, és ízében is fantasztikus finom reggeli. Próbálják ki bátran!






Szív alakú tükörtojás

4 megjegyzés:

  1. Nagyon ötletes! Biztosan örült neki, aki kapta!

    VálaszTörlés
  2. Én is ötletesnek találtam, igaz az első két virslit félre vágtam kicsit, ezért letört az egyik "szára", a harmadiktól aztán jól sikerült.
    Nagyon örült a család, mert nemcsak mutatós, hanem finom is volt.

    VálaszTörlés