2011. február 14., hétfő

Tejszínes zellerkrémleves pirított zsemlekockákkal





Ma Valentin nap tiszteletére igyekeztem ünnepi vacsorát készíteni, mire a család hazaért a munkából. A menü:



  • Tejszínes zellerkrémleves pirított zsemlekockákkal, 

  • Rántott pangasius filé törtkrumplival, 

  • Habos palacsinta



A tejszínes zellerkrémleves hozzávalói:

1 jó nagy zellergumó (kb. 85 dkg), 3 szál újhagyma, 2 liter forró víz, 2,5 fehér kanál ételízesítő, kevés őrölt bors, tejszín kb. 0,5-1 dl, 2 evőkanál rétes liszt, 1 zsemle, pici olaj



A zellergumót megtisztítottam, felkockáztam, megmostam, és fazékba raktam. Ugyancsak megmostam és felkarikáztam az újhagymát, a zellerhez raktam. Felöntöttem forró vízzel, beleraktam az ételízesítőt, őrölt borsot, és fedő alatt puhára főztem a zöldségeket. Botmixerrel összeturmixoltam, állandó turmixolás közben hozzákevertem a két kanál rétes lisztet, végül a tejszínt. 5-6 percig még forraltam, és tálalásig forrón tartottam. Levesbetétnek 1 zsemlét  1 x 1 cm-es kockákra vágtam, fém tálba raktam, megspricceltem kevés olajjal,  és a sütőben világosra pirítottam. A forró leveshez pirított zsemlekockát tálaltam.






Tejszínes zellerkrémleves pirított zsemlekockákkal

2 megjegyzés:

  1. Ezt nevezem ünnepi vacsinak. Nagyon szeretjük a krémleveseket. Gusztusos.

    VálaszTörlés
  2. A férjem szinte semmilyen zöldséget nem akart megenni anno... De 32 és fél év alatt szépen lassan, módszeresen sikerült rászoktatnom majdnem mindenre. Egy jó ideje már a krémleveseket is szívesen megeszi. A gyerekek meg hol igen, hol nem. Mikor milyenjük van.

    VálaszTörlés