2012. augusztus 24., péntek

Lecsó - a megunhatatlan




 Apa mára valami nyárias könnyű kaját rendelt ebédre, kérdeztem Tőle, mit szólna a lecsóhoz. Nagyon tetszett az ötlet, volt is itthon hozzá minden, hát nekiláttam.  Ezek kerültek bele: kevés olaj,  4 fej hatalmas hagyma, 4 nagy tv paprika, 4 nagy lecsópaprika,  4 hegyes erős paprika (elvileg, mert gyakorlatilag nem volt még csípős sem), 1 cukkini, 10-12 szem napérlelte paradicsom hámozva, feldarabolva,  1 csapott fehér kanál nagyszemű tengeri só, 3 fehér kanál csípős fűszerpaprika, kevés chili por,  1 doboz (500 gr.) Nostia passzírozott paradicsom, néhány csepp folyékony édesítőszer, egy 10-12 cm-es darab füstölt kolbász lebőrözve, hosszában kettévágva és vékonyra szeletelve, 5 pár bécsi virsli, minden szál félbe vágva. 


Szokásos módon főztem a lecsót, ahogy az már több helyen is megtalálható a blogban, a cukkinit most is hámozva, kimagozva, hosszában
négybe vágva, majd 1-2 mm vastagra  szeletelve tettem bele, hogy ne legyen feltünő. Ragadozóim jobban megeszik, ha nem is tudnak róla. Finom volt, kenyérrel ettük. Apa a nokedlis paprikás krumplival van úgy, mint én a lecsóval: minden nap megenném :)










Legnagyobbikom hazafelé jövet talált egy gyönyörű sárga gévagomba "bimbót", haza  is hozta, 27 dkg, estére egy kis gombás rántottát készítek belőle. 












2 megjegyzés:

  1. Guszta a Te lecsód is. A paradicsom mennyiségéből úgy látom Te a szaftosabbat részesíted előnyben. Nálam többnyire inkább a paprika van túlsúlyban. A feleségem többnyire csak virslit tesz bele, én inkább kolbászpárti vagyok, bár a kettő együttes alkalmazásától sem zárkozom el, de füstölt csípős kolbász az kell!!!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Hobbychef - jól látod, nálunk a szaftosabb a menő :)! És virsli mindig kell, meg csípős kolbász is. És a lecsó is csípjen rendesen :)!!

    VálaszTörlés