2012. augusztus 28., kedd

Tengeri herkentyűs tészta és rántották




Középsőm már vasárnapi vacsorára meg akart örvendeztetni a kedvencemmel, tengeri herkentyűs tésztával, de akkor elkésett. Már megvacsoráztunk mire felajánlotta, hogy főz. Kicsit meg is sértődött, amikor elhárítottam, de abban maradtunk, hogy másnap elkészítheti vacsorára, hát így is lett. A tarhonyás hús úgyis jól elfogyott ebédre, csak annyi maradt, ami Apának éppen elég volt vacsorára, Ő amúgy sem szereti a tengeri herkentyűket. Én most csak a vacsorakészítés végén mentem be a konyhába, de Legnagyobbikom még így is megjegyezte, hogy "egy kis ráknak mit össze hangoskodtok"! :D (Hisz a közmondás is megmondja - "két dudás nem fér meg egy csárdában" :D)


Vacsora közben aztán elmondta a főzés mikéntjét is: Ő a tészta főzővizébe is tett a són és olajon kívül egy kevés szárított petrezselymet és egy gerezd fokhagymát feldarabolva, - ezzel is rásegítendő a tengeri herkentyűs ízre. A tengeri herkentyűket kevés vajon pirította meg, aztán sok apróra vagdalt fokhagymával, őrölt borssal, friss apróra vágott petrezselyem zölddel és sóval ízesítette, fehérborral és tejszínnel öntötte fel, hogy mártásos legyen. Pontos arányokat nem tudok, mert nem voltam jelen, csak a végén, amikor sűríteni kellett rajta egy kicsit. Akkor egy teáskanál keményítőt egy kis csésze hideg vízben feloldottunk, azzal sűrítettük a mártást, aztán összekeverte a tésztával és kész is volt. 











És a mai renggelinkről is ejtenék néhány szót, mert olyan finom és szerintem gyönyörű is volt. Lehet, hogy van olyan, aki ezt az ételt nem találja idevalónak egyszerűsége folytán, de nekem tetszik, ezért megmutatom.


Párom ma rántottát kért reggelire, ezért ezt készítettem Neki és Legkisebbikemnek (a többiek nem kértek): rántotta lila hagymával, csípős zöldpaprikával és lukullusz paradicsommal (ovális, és nem olyan lédús, mint a normál paradicsom), akár gyors vacsorára is elkészíthető,  2 személyre:  kevés olaj, 1 fej lilahagyma, 2 fél csípős paprika (magház felöli rész), 3 paradicsom, 8 tojás (M-es), só, chilipor.











És ezt magamnak: gombás-zöldséges rántotta 1 személyre: pici olaj, 1 diónyi lilahagyma, fél hegyes erős paprika (a hegye felöli rész), 1 lukullusz paradicsom, 1 db gomba, 3 tojás só, bors.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése