2012. augusztus 12., vasárnap

Mai ebédünk: csirkeleves - most nem gyorsfőzővel, rántottak zöldséges rizzsel






Drága Párom ma rántott húst volt ehetnék. "De olyat süssél, amit levesben megfőzöl először. Így meglesz a leves is, meg a második fogás is."- mondta mindent tudóan. Ilyen módon ugrott a rántott csirkemell ötlete, - mert eredeti tervem az volt, hogy rántott, meg sajttal-sonkával göngyölt rántott csirkemellet készítek. Elővettem tehát az 5 darab farrészes csirkecombot, amit még pénteken vettem, és még akkor elő is készítettem - lebőröztem és szétvágtam - úgy tettem el a hűtő 0 fokos rekeszébe, hogy ha kell, csak előkapjam.  Ma tehát, hogy a kérésnek megfeleljek, nem gyorsfőző fedővel főztem meg a levest, hanem a következő módon:  2,5 liter vizet forraltam, beletettem 2 fehér kanál ételízesítőt + 1 csapott fehér kanál sót, 1 kimagozott lecsópaprikát és amikor lobogva forrt, beleraktam az előkészített, megmosott húsdarabokat: 5 alsó combot, 5 felső combot és 5 farrészt.  Újra forrástól számított 30 percig főztem. A forró vízben azonnal bezáródtak a húsok rostjai, és a fűszeres lében finom ízt is kapott. Közben megtisztítottam, megmostam 1 nagyobb sárgarépát, 1 petrezselyemgyökeret és 1/4 zellergumót, aztán feldarabolva egy másik fazékba raktam 4 db gomba kalap-szélével* együtt.  A 30 perc elteltével az alsó és felső combokat tányérra szedtem hűlni, a farrészeket átraktam a zöldségekhez a másik fazékba, és rászűrtem a levest. Visszatettem a tűzre, és lefedve csendesen főztem még 30 percig, az utolsó 10 percben beletettem még kb. 10-12 dkg 8 tojásos  boglyas cérnametéltet. A végén még kis só és őrölt bors kellett bele és kész is volt. 










*(5 db nagy megtisztított gombának mindkét oldalán levágtam a kalapját a
tönk mellett, a középső részt 3 szeletre vágtam. A gomba "kalapszélekből" 4 db került a
levesbe, 6 db-nak kivágtam a barna lemezeit, hogy ne legyen árulkodó, és
a zöldséges-gombás rizshez használtam fel, a középső szeletekből készült a rántott gomba.)










Második fogásnak a levesben előfőzött, sóval megpergetett combokból szokásos módon panírozva készült - lisztbe, pici sóval elhabart tojásba és morzsába - rántott csirkecomb,  az 5 gomba középső három szeletéből (szintén előzőleg besózva) 15 szelet rántott gomba és 1 db felszeletelt, besózott padlizsánból rántott padlizsán, köretnek pedig gombás-zöldséges párolt rizs, amelynek hozzávalói: 1 fej hagyma, kevés olaj, 6 db gomba "kalapszél" barna lemezek nélkül, felszeletelve, 1 csomag (45 dkg) finomfőzelék alap (borsó-répa), 3 főzőtasak paraboiled rizs, 2 fehér kanál ételízesítő + ízlés szerint só, őrölt bors, 1 liter forró víz. A rizs is szokásos módon,  zepter edények használatánál leírtak szerint elkészítve. A tálalásnál az elkészült rizst kis kávéscsészébe nyomkodtam, úgy borítottam tálra. 












3 megjegyzés:

  1. Hogy te milyen rafinált vagy, hogy így be tudod csempészni a gombát a férfiak ételébe, ha nem is szeretik:)

    VálaszTörlés
  2. Csak azért, mert szeretném, hogy egészségesebbek legyenek:)!!

    VálaszTörlés
  3. A zöldséges rizses rántottakat elfogadnám ma ebédre, nagyon guszta a tálalás. A leves is fincsi lehet (ma nálunk is csirkehúsleves van:)).

    VálaszTörlés