2012. augusztus 18., szombat

Mai ebédünk: Csülkös bableves, túrógombóc, tejfölös-pörcös tészta





 Páromnak tett ígéretemhez híven ma ebédre csülkös bableves készült, második fogásnak pedig a régen vágyott túrógombóc. Mindkét étel szerepel már a blogon, a csülkös bableves pl. ITT.  A leves néhány apró eltéréssel ugyanúgy készült, pl. most kisebb volt a csülök (kb. 1,7 kg), fokhagyma granulátum helyett 3 gerezd fokhagymát aprítottam a bele,  és 3 helyett csak 2 evőkanál lisztet használtam a rántásba.


A túgombócot leírom, mert most XUKORRAL (nyírfacukorral) készült, és Páromnak nagyon ízlett!









A felkockázott csülök

A túrógombóc a kövekezőkből készült: 1 kg (4 csomag) félzsíros tehéntúró, 4 db M-es tojás, 12 evőkanál gríz (búzadara), 2 evőkanál XUKOR (nyírfacukor) 2 csomag vaníliás cukor. 


Zsemlemorzsa: kevés olaj(2-3 evőkanálnyi), kb. 20-25 dkg zsemlemorzsa


A főzéshez: 2 liter víz 1 csapott fehér kanál sóval felforralva


A vaníliás tejfölhöz: 1 nagypoharas 20 %-os tejföl, 1 evőkanál nyírfacukor, 2 csomag vaníliás cukor


A gombócok tésztáját alaposan összegyúrtam, és lefedve legalább 1-1,5 órán át hűtőben tároltam, hogy a gríz magába szívhassa a túró és a tojás nedvességét. A zsemlemorzsát szép világos barnára pirítottam. Tálalás előtt fél órával vizet forraltam sóval, és a tojásnyi gombócokat abban főztem meg, újraforrástól számított kb. 20-25 perc alatt. A hatalmasra duzzadt gombócokat megforgattam a zsemlemorzsában és azon forrón tálaltam. Vaníliás tejföllel meglocsolva ették.








Én nem szeretem a túrógombócot, ezért pörcös tejfölös tészta is készült. De nemcsak én, hanem Középsőm is inkább ezt választotta .







2 megjegyzés: