2012. augusztus 27., hétfő

Tarhonyás hús - őzhúsból gyorsfőző fedővel













Ma levest nem kellett főznöm, mert tegnapról maradt csontlevesünk. A húsos káposztából is maradt egy nagy tállal, de ma nem volt kedvem káposztát enni. Főleg, hogy tegnap megint kaptunk egy adag őzhúst, aminek legnagyobb részét jól becsomagolva eltettem a mélyhűtőbe valami ünepibb alkalomra. De egy kisebb darabot (kb. 1 kg-ot) apróra vágtam, abból ma tarhonyás húst főztem.(Természetesen ugyanígy elkészíthető sertéshúsból, vagy marhából is, utóbbinál nyilván kissé hosszabb lesz a főzési idő (kb. 35 perc), még gyorsfőző fedővel is.)


Hozzávalók: kevés olaj, 2 közepes fej hagyma, 3 gerezd fokhagyma, 3 csípős paprika magház felöli vége,  - mindegyik felaprózva, 1 hámozott paradicsom kockákra vágva, 1 kg hártyáitól és zsírjától megtisztított őz lapocka kisebb darabokra vágva, 1 kávéskanál őrölt kömény, 1 csapott fehér kanál só, 3 fehér kanál fűszerpaprika, 0,5 liter forró víz, 1/2 kg tarhonya (most gépi 4 tojásos volt itthon), 1 fehér kanál só, 1 liter forró víz, 3 db lecsó paprika felezés után széles csíkokra vágva.


A pörköltet Zepter gyorsfőző fedővel használható közepes lábasban hagyományosan kezdtem el főzni. Vagyis kevés olajon megdinszteltem a hagymákat, apróra vágott zöldpaprikát és hámozott-kockázott paradicsomot, amikor a hagyma üveges lett, hozzáadtam az őzhúst, fehéredésig pároltam, akkor megszórtam őrölt köménnyel, sóval, fűszerpaprikával, jól elkevertem és felöntöttem fél liter forró vízzel. Az edényt lezártam, és szokásos jelzések - pöcök és termosztát mutatójának zöld mező feléig érése után - 25 percig főztem. Ekkor kiengedtem a gőzt, visszatettem az edényt a tűzhelyre, beleöntöttem a tarhonyát, sóztam, forró vízzel fölengedtem és beleraktam a felcsíkozott lecsópaprikát. A gyorsfőző fedőt visszatéve - de nem lezárva - még 10 percig főztem az ételt és már tálalhattam is. Nagyon finom fogás kerekedett belőle, mindenkinek nagyon ízlett :)! Jó csípős volt!


















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése