2012. augusztus 18., szombat

Padlizsános mártás - friss paradicsommal és bazsalikommal







Rengeteg tészta maradt ki ebédről és egy kevés pörc is, pici belőle kisült zsiradékkal. Utóbbi felhasználásával készült a padlizsános-friss paradicsomos-bazsalikomos mártás, amivel a megmaradt linguine-t is el tudjuk fogyasztani, mert a tejföl magában nem valami kulináris élvezet, főleg, hogy újabban akár milyen márkájú tejfölt veszek, mind folyik, mint a víz. 


De vissza a  mártáshoz. Kb. 1,5 evőknálnyi szalonnapörc maradt a serpenyőben, és kevés szalonnazsír. Ehhez 2-3 evőkanálnyi olajat tettem, és üvegesre dinszteltem rajta 1 fej finomra vágott vöröshagymát. Amikor a hagyma már üveges volt, hozzátettem 1 közepes meghámozott, apróra vágott padlizsánt, kevés val és frissen őrölt négyszínű borssal meghintve párolni kezdtem. Közben meghámoztam 12 db nem túl nagy Szüleim kertjéből származó napérlelte paradicsomot - előtte a megszurkált paradicsomokat  egy tányérban 2 percre a mikróba raktam 1000 wattra, így könnyebb volt lehúzni a héját, bár néhány még így is nagyon ragaszkodó volt :) - , és apróra vágva a párolódó padlizsánhoz kevertem. Fűszereztem kávéskanálnyi szárított oreganoval, és néhány ágacska friss összevágott bazsalikommal, meg kb. 1 csapott kávéskanál chili porral. 2 dl forró vizet öntöttem alá, hogy a padlizsán teljesen puhára főjjön, és kb. 15 perc alatt isteni, sűrű mártássá főztem. A megmelegített tésztával elkeverve csodás vacsora lett belőle. Nagyságrendekkel finomabb volt, mint az ebéd tejfölös-pörcös tésztája!!

















4 megjegyzés:

  1. Maria, annyira guszta ez az étel, hogy nem sokkal vacsora után is csak nyelek egy nagyot!:))

    VálaszTörlés
  2. Éppen valami padlizsános receptet kerestem, mert le kell már szednem a kertbe. Sajnos én is kipróbáltam már többféle tejföl, és mindegyik olyan folyós. Lehet nem akarják az árát emelni, inkább több savó kerül bele.:(

    VálaszTörlés
  3. Érdekes padlizsánnal. Sajnos itthon csak én eszem a padlizsánt, más nem. Szívesen csavarnék egy kupacot a villámra...

    VálaszTörlés
  4. Roza - köszönöm :)!

    Gizi - ugye milyen bosszantó ez a sok tej-szerű tejföl. A vásárlók becsapása!!

    Illéskrisz -Inkább finomnak mondanám :). Szerencsére a padlizsán nálunk elég népszerű, csak Legnagyobbikom nem rajong érte, de ehet helyette mást, van miből választani.
    Ha megkóstolnád, biztos Neked is ízlene :)!

    VálaszTörlés