2012. augusztus 13., hétfő

Tejszínes-kéksajtos gombaszósz







És megint gomba... illetve még mindig. Nagy kedvencem, csakúgy, mint a kéksajt. A gombát rajtam kívül csak Középsőm szereti igazán, a kéksajtot meg Legnagyobbikom, úgyhogy ebből a szószból nem készült sok. Ami készült, az is csak azért, hogy ragadozóimnak minél több maradjon a szarvaspörköltből  ebédre. Mert ma a galambleves és a szarvaspörkölt maradéka került terítékre, utóbbihoz főztem egy csomag durum kagyló tésztát, és mivel én nem vagyok olyan pörkölt rajongó, mint ragadozóim, a szarvaspörkölt helyett magamnak  a tejszínes-kéksajtos gombaszószt. (Persze, ha valamelyik nagyobbik gyermekem meg akarná kóstolni, annak sem lenne akadálya, de azt hiszem maradnak a pörköltnél.)


Hozzávalók: 2-3 evőkanál olaj, 1 fej hagyma felaprózva, 2 nagy csiperke gomba (15 dkg) tönkjével együtt apróra vagdalva, pici só, 10 dkg zsíros kéksajt, 2 kávéskanál szárított petrezselyemzöld, kevés őrölt bors, 1-1,5 dl 30 %-os tejszín, 1 dl hideg víz, 1/2 kávéskanál keményítő.


A felaprózott hagymát üvegesre pároltam, aztán rádobtam az apróra vágott gombát, kanálhegynyi sót hintettem rá, hogy kiadja a nedvét, és addig sütöttem, míg a kioldódó lé eltűnt alóla (a sózással vigyázni kell, mert a kéksajt is sós!). Ekkor rámorzsoltam a kéksajtot, és állandóan kevergetve hagytam elolvadni. Megszórtam szárított petrezselyemzölddel és őrölt borssal, ráöntöttem a tejszínt, rövid ideig forraltam, aztán egy csészében elkevertem 1 dl hideg vizet 1/2 kávéskanál keményítővel, azzal besűrítettem a szószt. Még néhány pillanatnyi forralás után már el is készült.






4 megjegyzés:

  1. Nagyon gusztusos, kívánatos, és a tálalás is gyönyörű!

    VálaszTörlés
  2. Ezt én most bedörgölném, annyira guszta!

    VálaszTörlés
  3. A gyengéim az ilyen ételek:) Lehet azért is gömbölyödök jobban a kelleténél:)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm kedves Marisz57 :)!

    Illéskrisz - nekem is nagyon bejött:)!

    Kati - Nekem is :)! Úgyhogy én is gömbölyödök rendesen:)!

    VálaszTörlés