2011. március 14., hétfő

Szárnyas leves csirkéből és kacsából csigatésztával





A tegnapi ünnepi ebéd első fogása szárnyas leves volt. Igazi kapirgálós falusi "csirkéből" ami azért nem volt már olyan fiatal csirke. Ezért mielőtt a fiatalabb kacsaalkatrészeket és zöldségeket beletettem volna, először főztem kb. 1 óráig. Ha nem lett volna ez a csirke inkább tyúkocska, akkor az előfőzés elmaradhatott volna...



Hozzávalók:



  • 1 egész tyúk

  • 2 kacsa nyaka, zúzája, szíve

  • 4 db sárgarépa

  • 2 petrezselyem gyökér

  • 1 db vöröshagyma

  • fél zöldpaprika

  • 1-1 csokor petrezselyem és zeller zöldje a mélyhűtőből

  • kb. 4,5-5 liter víz

  • 4,5-5 fehér kanál szitált ételízesítő

  • Pintér féle csigatészta

A tyúkot megmostam, feldaraboltam, és 9 literes fazékban,  hideg vízben főni raktam. Amikor felforrt, a tetején képződött barnás habot egy erre a célra használt teaszűrővel leszedtem, csak utána tettem bele az ételízesítőt. Fedő alatt, takarékon főztem egy órán át, utána raktam bele a fiatal kacsahúst és a megtisztított, nagyobb darabokra vágott zöldségeket. Felforrás után ismét leszedtem a keletkezett habot, és még jó másfél órán át főztem gyöngyözve a levest. Amikor a húsok megpuhultak, tálra szedtem a husit és zöldségeket is, tálalásig lefedve melegen tartottam. A levet átszűrtem egy másik fazékba és megfőztem benne kb. 2/3 zacskónyi (17-18 dkg) csigatésztát. A zöldségeket összevágtam, és a levesbe visszarakva még egyszer felforraltam, forrón tálaltam a melegen tartott leveshússal. Csak a tányérjában borsozta mindenki igényei szerint.





Szárnyas leves "csirkéből" és kacsából csigatésztával


2 megjegyzés:

  1. Igen, egy egész, falusi, kukoricán nevelkedett tyúkocskából, megtoldva némi kacsaaprólékkal csak isteni finom, erős levest lehet főzni :-))

    VálaszTörlés