2011. március 20., vasárnap

Rántotta





A tegnapi "maradékeltüntetős" nap után ma reggel - kissé bedagadt, meggyötört szemekkel - rántottát készítettem reggelire. Nagypapival kettesben reggeliztünk a Fiúk és Barátnőik még most is alszanak. Igazuk van, legalább vasárnap lehessen lustizni egy kicsit tovább. Én - szerencsére - nagyon korán elaludtam az este, így korán is ébredtem, ráadásul nagyon éhesen.

A rántotta hozzávalói 2 személyre:



  • 1 fej hagyma

  • 4 szelet hajszál vékony,  füstölt szalonna (2-3 dkg) (el is maradhat)

  • 1/2 csípős zöldpaprika

  • 1 paradicsom

  • 6-7 db tojás

  • kevés só

  • kevés olaj



A hagymát apró kockákra vágtam, a hajszál vékony szalonnát felcsíkoztam. Ezeket kevés olajon (mert a szalonna csak a kis füstölt íz miatt kellett) sütöttem addig, míg a hagyma színesedni kezdett, a szalonna pedig szinte eltűnt. Hozzáadtam a felkarikázott zöldpaprikát, a négyfelé vágott, felszeletelt paradicsomot, és tovább sütöttem 1-2 percig. Végül ráöntöttem a kevés sóval elhabart tojásokat, és lágy rántottát sütöttem. 
Nagyon finomra sikerült. Tökéletes vasárnapi reggeli volt!





Rántotta


2 megjegyzés: