2011. március 21., hétfő

Sült bőrös oldalas vele sült krumplival





Ez a recept szakasztott mása a sült csülkös receptnek, és a régebben leírt bőrös malacoldalasnak sütve. Idő és energiatakarékossági célzattal ezt is előfőztem zepter gyorsfőző fedővel, fél liter vizet aláöntve, és a húst 2 fehér kanál sertés fűszerkeverékemmel fűszerezve, illetve kevés sóval és fokhagyma granulátummal megszórva, szokásos jelzések után 30 percig. A múltkor rövidebb ideig tartott az előfőzés, most viszont olyan puha lett a hús, alig bírtam kiszedni a fazékból. Közben a megtisztított, felkarikázott, befűszerezett és olajjal meglocsolt krumplit elősütöttem 180 fokos sütőben, és már szépen pirult, amikor rátettem az előfőzött oldalas darabokat. A húsokat is megpergettem még kevés sertés fűszerkeverékkel, és 225 fokra állított sütőben kb. 10-10 percig még pirítottam mindkét oldalán. Isteni szaftos, és omlós lett a hús, kellően fűszeres, ropogós a krumpli. Nem éppen diétás étel volt, de mennyei egy kis káposztával töltött almapaprikával  és friss zsemlével kiegészítve.



A praktika, amire szeretném mindenki figyelmét felhívni, a sütőpapír. Megint sütőpapírral béleltem ki a tepsit, amiben a krumpli és hús sült. A sütőpapírt kentem meg kevés olajjal, és nem ragadt rá sem a krumpli sem a hús.  Az általam annyira gyűlölt mosogatás így sokkal egyszerűbb, mert csak kidobom a papírt, és mosogatószere szivaccsal egyszerűen kimosom a tepsit, nem kell sikálni, elmarad az áztatás, vagyis egyszerűen jobb így!!!!


Sült bőrös oldalas vele sült krumplival

3 megjegyzés: