2011. március 29., kedd

Bableves csipetkével



Ma csak vacsorát főztem, mert a család minden tagjának egész napos elfoglaltsága volt. Találtam a kamrában egy kis zacskóban apró fehér szemű babot, úgy gondoltam, az jó lesz vacsorára levesnek. De most majdnem teljesen "szűz" bablevest készítettem belőle, ami azt jelenti, hogy csak egy ici-pici kolbász került bele a zöldségek és a csipetke mellé, hogy mégis egy kis füstölt ízt adjon neki.
A leves most ezekből készült:
  • 25 dkg fehér apró szemű bab

  • 6 db pici krumpli

  • 3 db sárgarépa

  • 1 db petrezselyemgyökér

  • 2 szelet egy hatalmas zellerből

  • 1 fej hagyma

  • 3 duci gerezd fokhagyma

  • petrezselyemzöld 

  • kis darabka füstölt kolbász (kb. 8-10 cm)

  • 2,5-3 fehér kanál ételízesítő

  • 3 liter víz

  • 2-3 evőkanál olaj

  • 2 evőkanál rétes liszt

  • 2,5-3 fehér kanál fűszerpaprika

  • csilipor ízlés szerint

  • 1 tojás

  • annyi finom liszt, amivel kemény tésztát tudunk gyúrni

A babot rövid ideig (kb. 1 óra), forró vízben áztattam, utána jól leöblítettem, az 5,8 literes zepter fazékba raktam. Hozzáraktam a megtisztított, feldarabolt zöldségeket, az ugyancsak megtisztított, kettévágott krumplit, a felaprózott vöröshagymát és fokhagymát, egy kis csokor petrezselyemzöldet, az öt felé vágott kolbászt, felöntöttem 2,5 liter forró vízzel, beleraktam az ételízesítőt. Az edény peremét szárazra töröltem és lezártam a gyorsfőző fedővel. Szokásos jelzések után (pöcök és mutató) takarékon (2-1/9) 20 percig főztem (a rövidebb áztatási idő miatt.) Amíg főtt a leves, elkészítettem a csipetke tésztáját. Egy tojáshoz annyi finom lisztet adtam, amennyivel kemény tésztát tudtam gyúrni. Lisztezett asztallapon kb. tányér nagyságúra nyújtottam, majd kis darabokra csipkedtem.






 A főzési idő elteltével visszahűtöttem a fazekat (hideg vízbe állítottam). Amíg ez megtörtént világos rántást készítettem kb. 3 evőkanál olajból és 2 evőkanál rétes lisztből, majd a rántást félre húztam, hozzáraktam 2,5 kanál fűszerpaprikát, 2,5 dl hideg vízzel felengedve jól elkevertem, és az újra felforralt leveshez adtam. A rántásos serpenyőt még 2,5 dl vízzel kiöblítettem és a maradék lisztes-paprikás levet is a leveshez öntöttem. Újraforrás után a csipetkét is beleraktam, és fedő alatt, takarékon még vagy 10-12 percig főztem. Tálalás előtt megkóstoltam, és kevés csiliporral még ízesítettem a levest. Mivel nem túl sok bab van benne, ezért most egy kicsit könnyebb, mégis  nagyon ízletes csipetkés bableves lett.






Bableves csipetkével

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése