2011. március 12., szombat

Bolognai spagetti - Zepterben együtt főzve





Tegnapról maradt finom sűrű, tartalmas, csülkös-kolbászos bableves,  ezért ma egy nagyon egyszerű bolognai spagettit készítettem második fogásnak. Azért nem is akartam nagy cécót csinálni a mai ebéd körül, mert holnap igazán nagy ebéd lesz, középső Fiam 30. születésnapja alkalmából. Ma még tortát is akarok sütni, és előkészítem  holnapra a húsokat (a menüben lesz kacsa, marhahús, sertéshús, csibemáj, és igazi kapirgálós házi csirke is, hogy miből mi lesz, azt majd holnap árulom el). Így van dolgom bőven, ezért ma egyszerű, egy edényben elkészíthető ételt főztem.



Hozzávalók:


  • 0,5 kg sertés darált hús

  • 1 fej hagyma

  • 2 gerezd fokhagyma

  • 3 puhább paradicsom

  • 1-1 kávéskanál oregánó, bazsalikom, és pizza fűszerkeverék

  • 2 fehér kanál ételízesítő vagy ízlés szerint só

  • 2-3 fehér kanál fűszerpaprika

  • 4-5 dl víz

  • 1 liter 100 %-os paradicsomlé

  • ízlés szerint édesítőszer vagy pici cukor

  • 1 cs (50 dkg) durum spagetti



Olajat, egyéb zsiradékot nem írtam, mert zepter módszerrel pirítottam le a húst, forró, száraz edényben. Tehát  egy nagyobb lábast (akkorát, amibe minden belefér) felforrósítottam, amikor a belespriccelt víz szétfutott az edény alján mint a higany, akkor beleraktam a darált húst, jól elterítettem, és kevergetve fehéredésig sütöttem.  Hozzáadtam a kockára vágott vöröshagymát, felaprózott fokhagymát, hámozott és szintén felkockázott paradicsomot, ételízesítőt, fűszereket, és dinszteltem néhány percig. Ezután megszórtam fűszerpaprikával, felöntöttem vízzel, és hagytam főni, vagy 10 percig, majd hozzáöntöttem a paradicsomlét, és amikor felforrt, beleöntöttem a ketté tört spagettit. Elkevertem és fedő alatt, néha megkeverve, újabb 10 percig főztem. Forrón tálaltam, aki akart, sajtot is reszelhetett rá.







Bolognai spagetti  - Zepterben együtt főzve

4 megjegyzés:

  1. De imádom,kérnék szépen egy tányérkával!:-)A fiacskádnak,meg nagyon boldog születésnapot,lesz dínom -dánom:-)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Ditta! Köszönöm, átadom. Igen, leszünk néhányan, most összejön a család, hogy lássák a távolra szakadtakat, az ünnepelten kívül a picit, és Menyemet is aki (csak csendben súgom meg) újra gömbölyödik, júliusra kétszeres nagymami leszek!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Mari!
    Boldog szülinapot a fiadnak, s neked is minden jót, mint rövidesen kétszeres nagymaminak.
    Mellesleg a bolognai gyönyörű.

    VálaszTörlés