2011. március 11., péntek

Bableves füstölt csülökkel és kolbásszal





Első fogásnak ma bablevest főztem füstölt csülökkel és kolbásszal, a csülök főzőlevében. Ehhez először a csülköt főztem meg, zepter 5,8 literes fazékban, gyorsfőző fedővel, szokásos jelzések (pöcök és mutató) után 45 perc alatt. Egy jókora hátsó csülök volt, kb. 1,8 kg-os, kb. 2,5 liter forró vízben tettem oda főni (a fazék oldalán lévő jelzésig ért a víz). Amikor elkészült, kiengedtem a gőzt, kiemeltem a főzőkosárral a csülköt, és a lébe raktam a  0,5 kg megáztatott, fehér apró szemű babot (ami csak kb. 1-1,5 órát ázott, forró vízben), 3 db feldarabolt sárgarépát, 2 db kisebb petrezselyem gyökeret, 1/2 kisebb zellergumót, 1 fej felaprított vöröshagymát, 3 db közepes krumplit négyfelé vágva, és 3 gerezd fokhagymát felaprózva. Az edényt visszazártam, és 15 percig főztem a levest. Ekkor  2 evőkanál rétes lisztből, 3 fehér kanál fűszerpaprikából és kb. 0,5-0,6 liter vízből habarást készítettem, ezzel besűrítettem a levest, ízesítettem szitált ételízesítővel, tettem bele egy kb. 5 cm-es, hosszában kettévágott és felszeletelt csabai kolbászt és a felkockázott csülköt (a sovány részekből) és jól kiforraltam. Olyan tartalmas, sűrű leves lett, ami önálló ételként is megállná a helyét, ezért csak túró gombócot és túrós csuszát készítettem második fogásnak.






Bableves füstölt csülökkel és kolbásszal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése