2011. augusztus 24., szerda

Mai vacsoránk: Csibemáj kétféleképpen









Hozzávalók:

  - 0,5 kg csibemáj

  - 3 fej hagyma

  - kevés olaj

  - 40 dkg grillgomba

  - só

  - 1 csomag (8 szelet) szeletelt angolszalonna

  - 4 szelet bacon

  - 2 kávéskanál szitált ételízesítő

  - őrölt fekete bors



Az első változathoz a fentiekből: 7 db csibemáj nagyobbik fele, 7 db grill (nagyobb) gombafej, 1 kisebb fej hagyma, só, 7 szelet angol szalonna, 1 szelet bacon, , pici olaj

A gombák kalapjáról lehúztam a bőr, a tönköket kitörtem és a másik ételhez félreraktam. A hagymát felszeleteltem, a szeleteket karikákra szedtem. A gombát és a hagymakarikákat egy szűrőben lesóztam, és állni hagytam kb. 20-30 percig, hogy jól átjárja a só. A májakat megtisztítottam a zsiradéktól, hártyától, egyebektől és minden májdarabkát egy szelet angolszalonnába tekertem, fogpiszkálóval megtűztem. Amikor a gomba és hagyma eleget állt besózva, a gombákat szárazra töröltem konyhai törlővel, és a mikró crisp-grill táljába raktam. mindegyikbe tettem néhány sós hagymakarikát, majd a szalonnába tekert májat. A tetejére is tettem a besózott hagymából, és mindegyikre egy-egy darabka bacont szúrtam. Kevés olajjal megspricceltem és crisp-grill fokozaton sütöttem a mikróban 10 percig.

Még finomabb lehetne ez a fogás, ha nyers, besózott gombafejek helyett rozmaringos sült gombafejekre kerülnének a szalonnába burkolt csibemájas csomagok!!







A másik változathoz a maradék 2 fej hagymát, a gombák tönkjét, 1 szelet angol szalonnát és a 3 szelet bacont apróra vágtam és kevés olajon megdinszteltem.







Ízesítettem 2 kávéskanál szitált ételízesítővel, majd ráraktam a megtisztított, felcsíkozott májat is. Bőven meghintettem őrölt fekete borssal és készre sütöttem. Néhány perc alatt elkészült.







A kétféle májat margarinnal és tejföllel kikevert törtkrumplival tálaltam. Nagyon finom, gyors vacsoránk volt.






Csibemáj kétféleképpen

5 megjegyzés:

  1. Ó ez csodálatosan finom lehet, nagyon guszta! Bármelyik változatát szívesen kóstolgatnám!

    VálaszTörlés
  2. Köszi kedves Éva! :) Ha Apa az előbb nem repetázta volna be ami megmaradt, szívesen kínálnálak:)

    VálaszTörlés
  3. A csibemáj és minden máj kedvenceim közé tartoznak. Mindegyik változatot elfogadtam volna.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szeretem én is:) Ha lehet választani én a baconbe tekert májat választom:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom lehet mindkét változat. A tekercsek különösen tetszenek. :)))

    VálaszTörlés