2011. augusztus 17., szerda

Üres kalács





Ma újra próbálkoztam a Julika féle üres kalács megsütésével. Most jobban sikerült, mint húsvétkor, de a fonás még mindig nem az igazi. Ezt a tésztát már többször leírtam, de most megújrázom. Nem kell hozzá sok alapanyag, Julika, akitől a receptet kaptam anno, azt mondta, ez a szegény ember üres kalácsa. Az enyém még mindig nem olyan finom, mint az Övé volt, de alakul :)!
Hozzávalók:
 - 1 kg finom liszt, 1/2 liter langyos víz,  1 evőkanál cukor, 1 csomag friss élesztő (Lidl-s), 1 evőkanál só, 1 dl olaj. A kenéshez most egy kevés tejszínt használtam.
A langyos vizet kétfelé osztottam, egyik felében feloldottam a kanál cukrot, és  az élesztőt felfuttattam benne. A langyos víz másik felében feloldottam a sót és elkevertem 1 dl olajjal. A lisztet nagy műanyag tálba raktam és a megmelegítettem a mikróban 30 másodperc alatt, 1000 Watton. Aztán az élesztőt raktam be, 1,5 percre, 90 Wattra (olvasztó fokozat), majd 1-2 percig még vártam, aztán elkezdtem összeállítani a tésztát. A liszthez öntöttem az élesztős-cukros vizet, aztán a sós-olajos vizet is. Pont annyi a folyadék, hogy kellemes sima, közepesen kemény tésztát lehet vele gyúrni, olyat ami nem ragad sem a kézhez, sem a tálhoz. A megdagasztott tésztát a tálba raktam, folpackkal letakarva visszaraktam a mikróba, 90 Wattra, 5 percre, hogy a kelés beinduljon. Közben bekapcsoltam a sütőt, 170 fokra és légkeverésre. Az 5 perc letelte után kivettem a tálat, és konyharuhával is letakartam még 10 percre. Ennyi idő alatt kétszeresére kelt a tészta. Tiszta asztallapra borítottam és 3 részre osztottam. Mindegyik részt hosszúkás hengerré formáltam, sajnos a középső rész már megint sokkal nagyobb tészta volt, dupla akkora hurkát sikerült belőle hengergetnem. Ezért kettévágtam, és itt kezdődtek a bajok. A fonásnál ugyanis sehogy sem akart kijönni a "lépés", az már megint nem sikerült jól. Legalább sikerült beemelni a sütőpapírral bélelt tepsibe ezt a ronda fonott kalácsot. Igaz, hogy ronda, de az enyém, hát szeretem :D. Megkentem kevés tejszínnel, és a 170 fokos sütőben sütöttem 40-45 percig. Szépen megemelkedett, megpirosodott. Ezután rácsra tettem hűlni. Amikor langyosra hűlt, már nem bírtuk tovább, megkóstoltuk. Kicsit még sűrű a tésztája, de a húsvétinál már jobb volt. Legközelebb a tepsiben is hagyom kicsit kelni. Addig nem nyugszom, míg tökéletesre nem sikerül ez az olcsó, de finom kalács. Olyanra, mint amit Julika sütött :)











Üres kalács


6 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett a belseje:) A fonás nekem sem sikerül mindig jól, de az íze fontosabb:)

    VálaszTörlés
  2. Jól néz ki ez a kalács,szeretem az üres kalácsot,azt teszek rá amit akarok!!! a fonás így jó ahogy van,mindig az íze a fontos!!!
    Ha bejön a hideg ismét sütök én is.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Trollanyu és Mellissina2 köszönöm a pozitív véleményeket. Ha nem is volt olyan túl szép, az íze nagyon jó volt :) Nem tudom hogy jött ma rám a sütés, de nem bántam meg!!

    VálaszTörlés
  4. Ha én ilyen szép kalácsot tudnék sütni...

    VálaszTörlés
  5. :) De kedves vagy Kati! Csak próbálkozni kell, aztán előbb-utóbb sikerül :)!!

    VálaszTörlés