2011. augusztus 6., szombat

Túró gombóc 2.





Volt itthon egy kiló túróm, az egyik feléből Apa kedvére túrógombóc készült, a másik feléből túrós sajtost sütök kicsit később (a tésztája már a hűtőben pihen). Próbaképpen stevia leveleket is raktam a túrógombócba, cukor és édesítőszer helyett. Apának elég édes volt így, a fiúk tettek rá porcukrot is a vaníliás tejföl mellett.




Hozzávalók 10 db-hoz.
  - 1/2 kg túró
  - 2 db tojás
  - 6 evőkanál búzadara (gríz)
  - 2 cs vaníliás cukor
  - 5 friss stevia levél apróra vágva


  - 2 liter víz, 1 fehér kanál sóval


  - pirított zsemlemorzsa
  - 3/4 pohár nagy poharas 12 %-os tejföl 2 cs vaníliás cukorral ízesítve 
  - gyümölcsös joghurt ízlés szerint
  - porcukor






A gombóc hozzávalóit összegyúrtam, folpackkal letakarva a hűtőbe raktam másfél-két órára. A kifőzéshez vizet forraltam sóval, és a gombócokat beleraktam. Néhány perc után óvatosan megkevertem, vigyázva, hogy ne törjön össze a gombóc. Utána még legalább 20 percig főztem. Pirított zsemlemorzsára szedtem. Tálalásnál vaníliás tejfölt, vagy gyümölcsös joghurtot lehetett rá tenni, aki akarta, megporcukrozhatta. Úgy láttam nagyon ízlett a családnak :),  gyorsan eltüntették.




7 megjegyzés:

  1. Nagyon gusztusosak lettek, nagyon szeretem a túrógombócot:) Az öntet is nagyon ötletes, ügyes vagy:)

    VálaszTörlés
  2. Imádom a túrógombócot!:) A gyümölcsjoghurtos öntet ötletéért le a kalappal!:)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm, kedves Trollanyu és Roza! Érdemes kipróbálni gyümölcsjoghurttal, isteni vele!!

    VálaszTörlés
  4. A túrógombóc nagy kedvencem. Gyümölcsjoghurttal még nem próbáltam, de tetszik az ötleted. :)))

    VálaszTörlés
  5. Milyen jó a gyümölcsjoghurtos ötlet!!!!

    VálaszTörlés
  6. Petra és Mónika - érdemes kipróbálni, mert nagyon finom.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon finom lett a gombóc,és gyors
    ! Én nem szeretem édesen ezért vaníliás cukrot nem teszek bele,inkább kicsit több sót.Kefírrel is nagyon finom .

    VálaszTörlés