2011. augusztus 25., csütörtök

Szalámis-bazsalikomos tészta





Úgy volt, hogy ma elmegyünk vacsorázni, de Apa is és én is egész nap dolgoztunk, ebben a dög melegben végül csak nem kívánkoztunk sehová, így egy gyors tésztát dobtam össze. Utána egy jó hideg sör... Hát hol a boldogság mostanában, ha nem itthon a jó hűvös lakásban :)




A szalámis paradicsommártás hozzávalói: fél szál póréhagyma, kevés olaj, 10 dkg szeletelt Kométa téli szalámi, 1 doboz  (5 dl) Nostia passzírozott paradicsom, 2 dl víz, kevés szitált ételízesítő, kevés folyékony édesítőszer, 2 db kis chili paprika, 1 kávéskanál fokhagyma granulátum, 5-6 friss bazsalikom levél, kb. 5 cm-es rozmaring ágacska, pici chili por. 
A tésztához: 1 csomag szarvacska tészta (50 dkg), 1 liter forró víz, 1 fehér kanál só, kevés olaj.
A tetejére: reszelt sajt (parmezán, trappista ízlés szerint)
A tésztát a zepter tésztafőzés szabályai szerint forrástól számított 8 percig főztem. Amíg főtt, elkészítettem a paradicsommártást. Apróra vágtam a jól megmosott pórét, majd kevés olajon megdinszteltem, hozzáraktam a felcsíkozott szalámit, néhány pillanatnyi pirítás után felöntöttem a passzírozott paradicsommal, és vízzel (amivel a paradicsomos dobozt kiöblítettem), beleraktam az ételízesítőt, édesítőszert, megmosott, apróra vágott chili paprikát, bazsalikomleveleket és rozmaring ágacskát, fokhagyma granulátumot, kevés chili port. Pár percig forraltam. A főtt tésztával tálaltam, a tányéron parmezánt reszeltünk még rá




5 megjegyzés:

  1. Nagyon finomat csináltál,guszta! Igaz ha elmentetek volna akkor nem kellene mosogatnod a vacsora után!:))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta:) Én is éppen raviolit készítettem finom bazsalikomos paradicsom mártással:) Két emberre nem is kell olyan sokat mosogatni,majd ha visszajönnek a fiúk:)

    VálaszTörlés
  3. De aranyosak vagytok!! Szerencsére van mosogatógépem, gyorsan bepakolok és már kész is a mosogatás.

    VálaszTörlés
  4. Ilyet én is szoktam készíteni, nagyon szeretjük.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom ez a szósz! Van is friss fűszerem, ki fogom próbálni. A jó hideg sör erre a vacsira aztán rátette a koronát. :)))

    VálaszTörlés