2011. augusztus 22., hétfő

Mai vacsoránk: Gulyásleves és sült (baconös-sonkás-sajtos) tészta





A marhapörkölt maradékát alakítottam át szokásos módon gulyáslevessé, remélem ez kárpótolta Apát a tegnapi csalódásért, hogy nem tudtunk levest enni. Igaz nem halászlé, de nagyon finomra sikerült.

Hozzávalók: 1 adag marhapörkölt, 1 kis fej hagyma apróra vágva, kevés olaj, 3 közepes krumpli megtisztítva, felkockázva, 2-2 sárgarépa és petrezselyemgyökér felkarikázva, fél zellergumó felkockázva, 1 fehér kanál ételízesítő, só ízlés szerint, 1 fehér kanál fűszerpaprika, pici fokhagyma granulátum és őrölt kömény, 1,2 liter forró víz, 3-3,5 dkg kiskagyló tészta.

























Második fogásnak a szintén maradék főtt tésztát alakítottam át. Kb. fél csomag (25 dkg tésztából) készült főtt tésztát 1 nagy pohár 12 %-os tejföllel kevertem el, sütőtálba terítettem.   Serpenyőben 25 dkg apróra kockázott bacont, és  10 dkg felkockázott sonkaszeletet együtt megsütöttem, a sült bacon és sonka darabokkal megpakoltam a tejfölös tésztát. Tetejére még fél pohár nagypoharas tejfölt locsoltam, és egy felkockázott krémfehér sajtot (20 dkg)  szórtam, majd  200 fokos sütőben pirulásig sütöttem. Nagyon finom szaftos lett a tészta, még Apának is nagyon ízlett, pedig nem rajong a sült sajtos tésztáért. (Ezt a tésztát azért készítettem, mert Apa tegnap a halászlé után túrós csuszára vágyott. Ez a tészta ízében nagyon emlékeztet egy igazi jó túrós csuszára, még ha formájában nem is!)







11 megjegyzés:

  1. Mindkét étel nagyon guszta. A második eszméletlenül gazdag, a hozzávalók több mint kétszeres mennyiségű, mint a tészta!
    Két hiba (ezt majd töröld ki): Gyulyás leves, a tésztánál az egyik kép kétszer is szerepel.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm kedves Hobbychef.
    A 25 dkg tészta szárazon annyi, főve kb. 75 dkg, így már nem olyan sok a hozzá felhasznált többi alapanyag.
    A gulyásleves egybeírva és külön írva is szerepel, most megnéztem a google-ban. Ha esetleg egyben hibás, hát ennyi belefér. A tésztás képek szerintem mind mások, egy távolabbi, egy közeli és egy még a sütőtálban fényképezve.

    VálaszTörlés
  3. Klasszul felhasználtad a maradékokat, aminek én is nagy híve vagyok. Csak akkor dobok ki valamit, ha megromlott.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta az egész menü. Szívesen jöttem volna. :)))

    VálaszTörlés
  5. A baconos tésztád annyira guszta,most azonnal megennék egy adagot.

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm kedves Trollanyu :)! Én is szeretek mindent felhasználni és elfogyasztani!

    Petra - Köszönöm! Szívesen láttalak volna :)

    Aleda - Az jobban is fogyott, pedig a leves is isteni volt :)

    VálaszTörlés
  7. A Gulyásnál nem az egybe, vagy különírást tettem szóvá. Emlékszem, az ötvenes években a zsíroskenyeret egybe kellett írni (mert az a munkásosztály étke volt), a vajas kenyeret meg külön (ez a burzsoázia kiváltsága volt). A Gulyás helyet Gyulyást írtál a címben.

    VálaszTörlés
  8. Marcsikám!Szívesen vacsiztam volna Nálatok!
    A gazdag tésztádra a kisfiam vevő lett volna.Így viszem is a recit!Pusziiiii

    VálaszTörlés
  9. Kedves Hobbychef! Most jól körberöhögtem magam!! Isten bizony, még most se vettem volna észre a hibát, de köszi, hogy szóltál. Nem tudom mi volt velem tegnap, amikor a bejegyzést írtam, szó szerint elaludtam a gépnél, aztán mikor felriadtam, csak néztem, hogy miket írtam - mert írtam rendületlenül, szerintem azt amit álmodtam. Hihetetlen. De mostmár javítom! És köszi!! :D:D:D

    Köszi Nelli, szívesen láttalak volna kisfiaddal együtt. Örülök, hogy tetszik, puszillak!

    VálaszTörlés
  10. Tetszik a menü, befizetnék menzára.

    VálaszTörlés
  11. :) A fiaim már mondták, hogy miért nem főzök másoknak is :), mintha azt csak úgy lehetne...

    VálaszTörlés