2011. augusztus 7., vasárnap

Sült kacsa krumplipürével és meggyszósszal







A kacsák többi részét - combokat, szárnyakat, melleket és farrészeket a nyakról és hátról lefejtett bőrrel együtt egy mély tepsibe raktam,








besóztam, és alufóliával lefedve, jó két órán át sütöttem 180 fokra előmelegített sütőben, utána levettem a fóliát és 220 fokra állítva még 10 percig pirítottam, hogy szép barnára süljön.













Amikor elkészült, gyorsan tálra szedtem, hogy ne szívja magába a kisült zsírt. 













Az elkészült sült kacsát tejjel-margarinnal kikevert krumplipürével és meggyszósszal tálaltam.





A meggyszósz hozzávalói:


  - 2 üveg magozott meggybefőtt


  - kevés őrölt fahéj és szegfűszeg


  - darabka citromhéj


  - 1 puncs pudingpor


  - 1 teáskanál keményítő


  - kb. 1 dl hideg víz


A meggybefőtteket lábasba öntöttem, felforraltam őrölt fahéjjal és szegfűszeggel citromhéjjal, majd behabartam kb. 1 dl hideg vízben feloldott puncs pudingporral és keményítővel. (Azért tettem hozzá keményítőt is, mert a múltkor kicsit híg maradt a gyümölcsszószom.). 1-2 perc forralás után elkészült. Nagyon finom lett!!)
















7 megjegyzés:

  1. Hú! Ez is nagyon guszta. Ennyi finomság egymás után. Nekem miért nem hoz senki két kacsát, nem, csak egyet!

    VálaszTörlés
  2. Nekem sem akar senki kacsát adni, sajnos. Nagyon sok finomságot készítesz, jól néz ki:)

    VálaszTörlés
  3. Szívesen leültem volna mellé! Nagyon guszta. :)))

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm a kedves hozzászólásokat, tényleg nagyon finom volt, bár az a comb, ami a tányéromra került, éppen kissé szakadt bőrű volt (hozzáragadt az alufóliához), de hagytam inkább a fiúknak a bőrösebbeket, mert imádják a ropogós bőrt :) Összességében isteni ebéd volt!! Érdemes elkészíteni :)!!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon nagyon guszta ! A sült a krumplipürével és a meggyszósszal imádom! Jobban mondva imádnám ha éppenséggel itt lenne előttem!:-))

    VálaszTörlés
  6. Köszi, kedves Éva! Tényleg finom volt együtt :)!

    VálaszTörlés