2011. augusztus 9., kedd

Sárgarépás, hússal rakott karfiol



Ma szalámis sajtos melegszendvicset sütöttünk ebédre, ezért vacsorára valami könnyedebb, zöldséges fogást akartam készíteni. Még a hét végén vettem egy szép fej karfiolt, és egy csomag sárgarépát, ma pedig fél kiló sovány darált húst. A rakott ételeket szeretni szokta a család, ezért arra esett a választásom.
Hozzávalók:

  - 1 nagyobb fej szép karfiol

  - 6-7 db sárgarépa

  - 2 fehér kanál ételízesítő, 1 dl víz

  - 0,5 kg 20 % zsírtartalmú darált hús

  - 1 fej hagyma

  - 1 fehér kanál ételízesítő

  - őrölt bors

  - 2 db nyers tojás

  - 1 nagy pohár 12 %-os tejföl

  - kevés reszelt sajt.

A karfiolt és sárgarépát megtisztítottam, rózsáira szedtem illetve ferdén feldaraboltam, megmostam, és zepter edénybe tettem, rászórtam az ételízesítőt, kb. 1 dl vizet aláöntöttem, jól összeráztam és főni tettem. 
Amíg főtt, előpároltam a húst. Teflon bevonatú serpenyőt melegítettem elő, amikor felforrósodott, beleraktam a darált húst, állandóan kevergetve fehéredésig sütöttem, majd hozzátettem a felkockázott hagymát, ételízesítőt, őrölt borsot és addig sütöttem míg már pirulni kezdett. A karfiolt és sárgarépát nem főztem agyon, inkább kissé "ress" - roppanósra. A sütőt bekapcsoltam melegedni 180 fokra, légkeverésre. A kis tepsibe szűrőlapáttal beleszedtem a zöldségeket, egyenletesen elterítettem rajta az elősütött húst. A két tojást elhabartam 4 evőkanál 12 %-os tejföllel, jól összeturmixoltam és a rakottasra öntöttem. Tetejére simítottam a maradék tejfölt, kevés sajtot reszeltem rá, és az előmelegített sütőbe toltam. Addig sütöttem, míg ilyen szép barna lett, majd felkockázva tálaltam.










 Nagyon finom, nem hizlaló vacsoránk volt :)





Sárgarépás, hússal rakott karfiol


4 megjegyzés:

  1. Sárgarépával még nem ettem, de biztos nem rontotta el:) Nagyon jók a rakott ételek, főleg, ha ennyi finom zöldség van bennük:) A férfiak sem moroghatnak, mert ugye hús is van benne:)

    VálaszTörlés
  2. Csak azért raktam bele répát, mert kevésnek tűnt a karfiol, így akartam szaporítani egy kicsit :), de finom volt így is, sőt még színesebb is :)

    VálaszTörlés
  3. A rakottak nálunk is mennek. Finomat készítettél (megint). :)))

    VálaszTörlés
  4. Petra - Szerintem is így lehet legkönnyebben zöldséget etetni a fiúkkal :) Köszi!

    VálaszTörlés