2011. augusztus 3., szerda

Pasta carbonara





Néhány napja Latsiánál olvastam nagyon finomnak tűnő carbonara receptet, igyekeztem megjegyezni (bár nem sikerült tökéletesen), mert már akkor éreztem, hogy ilyet hamarosan főzni fogok. Ma egész nap annyi dolgom volt, hogy nem volt időm se ebédet, se nagy vacsorát főzni. Viszont valami gyorsat csak össze kellett dobni, mire éhesen hazaérnek a többiek. Volt itthon kolozsvári szalonna, tojás, tejszín, spagetti, így minden adott volt, hogy ma elkészítsem vacsorára ezt a finom és gyors tésztaételt. Ezekből készült:
  - 1 csomag (50 dkg) durum spagetti

  - 1 liter forró víz, 1 fehér kanál só, pici olaj

  - 30 dkg kolozsvári szalonna

  - pici olaj

  - 4 db tojás sárgája

  - 2 dl 30 %-os tejszín

A vizet odatettem forrni a tésztának, amikor felforrt, beletettem a sót, pici olajat, a spagettit és időnként spagetti szedővel átkeverve 8 percig főztem. Amíg a tészta főtt, vékony csíkokra vágtam a kolozsvári szalonnát, ici-pici olajat alá téve pirosra sütöttem. Feltörtem és szétválasztottam 4 db tojást, a fehérjét elraktam a hűtőbe, a sárgájához 2 dl tejszínt öntöttem és jó alaposan összemixeltem. Amikor a tészta megfőtt, ráborítottam a kisült szalonnára, jól elkevertem, majd ráöntöttem a tejszínes tojássárgákat is.  1-2 percig kevergetve összesütöttem, és máris tálaltam ezt a mennyei finom tésztát. Nem kellett sózni és fűszerezni sem, a szalonna éppen eléggé megízesítette.  A tányéron parmezánt reszeltünk rá, és már ettünk is :D 





Pasta carbonara

7 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta tésztás étel és nagyon finom is lehet!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki:) Nekem nagy kedvencem, igen györsan elkészíthető és nagyon finom.

    VálaszTörlés
  3. Mi az a fehér kanál? És miért azt használod mindenhez?

    VálaszTörlés
  4. Éva - köszi, az volt, mind elfogyott :)

    Trollanyu - én is, és a családom is nagyon szeretjük, tényleg gyors :)!

    Zsani - a cimék között megtalálható a válasz. Azért ezt használom, mert ez van a só és egyéb fűszertartóimban. Nagyobb, mint a teáskanál, de kisebb, mint az evőkanál.

    VálaszTörlés
  5. Zsani - cimkék között (bocsi, már fáradt vagyok!)

    VálaszTörlés
  6. Köszi, megvan, észrevehettem volna :)
    De hülye vagyok, hogy nem jöttem rá, vmi titokzatos dolognak gondoltam :D

    VálaszTörlés
  7. Zsani - nincs mit, előfordul hogy elkerüli az ember figyelmét valami :) De semmi titokzatos nincs benne, csak nekem ez vált be legjobban :)

    VálaszTörlés