2011. augusztus 11., csütörtök

Tészták

Ma olyan fejfájással ébredtem, hogy ihaj, ráadásul a délelőtt folyamán még ráerősített. Nem volt kedvem és erőm se valami bonyolultat főzni, viszont a tegnapról maradt négy nagyobb fej gombát fel akartam használni. Jó borsos-tejfölös gombamártással összefőzött spagetti járt a fejemben. De  ragadozó családtagjaimmal nem akartam úgy kibabrálni, hogy mindig csak gombás zöldséges tészta legyen, ezért nekik szalonnás-sonkás-paradicsomos-bazsalikomos tésztát főztem. Először a gombaszószos tészta hozzávalói:

  - 1 kisebb fej hagyma, 4 nagyobb csiperke gomba, kevés olaj, 2-3 dl hideg víz, 1 teáskanál keményítő, 4 evőkanál 20 %-os tejföl, 1 fehér kanál ételízesítő, sok őrölt bors, 0,5 liter forró víz, 25 dkg durum spagetti, só ízlés szerint.

Tegnap úgy megtetszett a krémesre turmixolt gomba ötlete, hogy ma is így készítettem el a gombaszószt. Az apróra vágott hagymát megdinszteltem, hozzáadtam a cikkekre vágott gombát, ételízesítővel és őrölt borssal megszórtam és lepirítottam. A hideg vízben elkevertem a keményítőt, és felöntöttem vele a gombát. Pillanatok alatt szépen besűrűsödött mártást kaptam, amihez hozzáraktam még a tejfölt, forraltam 1-2 percig, aztán összeturmixoltam. Visszaraktam a tűzhelyre, felöntöttem 0,5 liter forró vízzel és beleraktam a spagettit. 8-10 percig lassú tűzön főztem, fedő alatt, időnként átkeverve, hogy a spagetti szálak ne ragadjanak össze. Főzés közben megkóstoltam, kevés sóval még ízesítettem, amikor elkészült tálaltam.







A szalonnás-sonkás-bazsalikomos-paradicsomos tészta hozzávalói:

  - 1 fej hagyma, kevés olaj, 20 dkg főtt-füstölt császár szalonna, 10-12 dkg füstölt csemege karaj, 3 dl 100 %-os paradicsomlé, 0,5 liter Nostia passzírozott paradicsom, 8 dl forró víz,  kb. 38 dkg boglyas metélt tészta 1 fehér kanál ételízesítő, édesítőszer, só ízlés szerint, 2 kávéskanál pizza fűszerkeverék, 2-3 kávéskanál cayenne bors, 5-6 friss bazsalikom levél.

Az apróra vágott hagymát megdinszteltem, hozzáadtam a csíkokra vágott főtt-füstölt császárszalonnát, együtt jól lepirítottam. Hozzáadtam az ugyancsak felcsíkozott csemege karajt, azzal is pirítottam kis ideig, aztán felöntöttem a paradicsomlével és passzírozott paradicsommal, ízesítettem ételízesítővel, édesítőszerrel a fűszerekkel, aztán felöntöttem forró vízzel, és amikor forrni kezdett, beleraktam a boglyas metélt tésztát. Megkóstoltam, kellett bele még kevés só, majd beleraktam az összevágott bazsalikom leveleket is.

A gombás és a paradicsomos tészta is nagyon finom lett, mindenki elégedetten kelt fel az asztaltól, mégsem kellett órákat töltenem a konyhában.






Gombaszószos spagetti





Szalonnás-sonkás-bazsalikomos-paradicsomos metélt




5 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta bármelyiket is nézem választani sem tudnék! Mire megfőzted ezeket a fejfájásod is elmúlt ugye?:-)

    VálaszTörlés
  2. Remélem már nem fáj a fejed:) Még így is kétféle tésztát készítettél, ez igen:) Én mindkettőt megkóstolnám, jól néznek ki.

    VálaszTörlés
  3. Éva - Köszönöm! Sajnos csak evés után csillapodott kicsit, hál'Istennek!

    Trollanyu - Még nem az igazi, de már jobb, köszi!
    Ezeket megfőzni nem nagy dolog volt, szerintem fél óra alatt kész volt mindkettő, de amilyen gyors, olyan finom volt!

    VálaszTörlés
  4. Én sem voltam valami jó bőrben a napokban...
    Mondom, ha hozzád jövök, máris nem fáj semmim.
    Olyan finomakat készítesz :) !!!

    VálaszTörlés
  5. Olyan aranyos vagy Juci, de igazán :)!! Remélem azért már jobban vagy!

    VálaszTörlés