2017. augusztus 13., vasárnap

2017.32. heti menü

Ezeket ettük a héten:

vasárnapi sertéssült tepsis krumplival, kovászos uborkával


Hétfő:
Csontleves csigatésztával csirkemell csontokból, csirkemell közép résszel, sok zöldséggel - a zöldségek nagy részét, meg a csirkemell középrészét Bogika kapta meg ebédre. 


Lecsó leveshússal -  ez most száraz lecsó volt sok házi Nap érlelte vastag húsú kevés levű paradicsommal - aminek a levét most teljesen elforraltam, besűrítve, szinte szárazon raktam a lecsóhoz. A paradicsomot és a hagymát Párom Édesanyja hozta még az előző szombaton, a paprikákat Szüleimtől kaptuk. 



Tejfölös-sonkás-kolbászos-sajtos csigák - a tésztához felhasználtam a vasárnapról megmaradt margarinos törtkrumplit. Isteni lett.
A tészta hozzávalói: kb. 350 gr margarinos törtkrumpli, 1,5 dl forró víz, 1 dl langyos tej, 2 mokkáskanál cukor, 1 cs. 45 grammos élesztő, 770 gr finom liszt, 1,5 fehér műanyag kanál só, 2-3 löttyintés olaj.
Egyéb hozzávalók: 3/4 pohár nagy poharas tejföl, 100 gr pulykamell sonka, 150 gr csípős füstölt kolbász, 150 gr durvára reszelt sajt






Kedd:
Csikós tokány csirkemellből 


Szerda:
Nem főztem, volt még leves és lecsó hétfőről, tészta és tokány keddről. Vagy hideg kaja, aki egyiket sem kért.

Csütörtök:
Zöldséges rizseshús kovászos uborkával - 5 lebőrözött, kicsontozott csirke felsőcombból és 5 farrészből zöldségekkel, zöldborsóval, gyorsfőző fedővel főzve (szokásos jelzések elérése után a tűzhelyet kikapcsoltam, 10 perc elteltével a gőzt kiengedtem és tálalhattam az ételt).


Péntek:
Borsos tokány margarinos törtkrumplival, kovászos uborkával -  vékony csíkokra vágott sertéslapockából (a lapockát még a legutóbbi húsos-húsgombócos káposzta készítésekor tettem el tartalékba, 6 szeletet). Kicsit belefeledkeztem a paprika lefagyasztás előtti tisztításába, így kicsit kiszáradt, túlsült a husi. 



Szombat:
Tejfölös krumplileves


Kakaós és baracklekváros palacsinta*




A tésztába nálam 35 dkg liszt került (25 dkg finom liszt, 10 dkg rétes liszt), 2 db kisebb M-es tojás, 1 teáskanál cukor, 1 mokkáskanál só, fél csomag instant élesztő, kb. 8,5-9 dl langyos víz és két löttyintés olaj. Ezeket szép sima tésztává kevertem és kíváncsian vártuk mi sül ki belőle. 
Az első darabot rögtön, üresen megkóstoltuk, és megállapítottuk, hogy nem rosszabb, mint a tejes-ásványvizes változat, sőt... Így nyugodtan sütögettem tovább a palacsintákat. Ebből a mennyiségből 12 db kakaós lett (instant kakaóval) és 8 db baracklekváros
A tészta a sütés közben ugyanolyan lyukacsos lett az élesztőtől, mint a tejes-ásványvizes régebben.



Vasárnap:
Csontleves cérnametélttel csirke mellcsontokból gyorsfőző fedővel


Sertéssült tepsis krumplival, kovászos uborkával



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése