2012. március 22., csütörtök

Spenót juhtúróval - melegen tésztára, hidegen kenyérre








Drága kis Unokám ma a bevásárlásnál olyan izgalommal válogatott a zöldségek között, mint más kisgyerek a játékboltban. Minden zöldséget és gyümölcsöt felismert. Sajnos a zöldségeket továbbra sem eszi, de azért mondja, hogy vegyük meg, csakúgy, mint a gyümölcsöket. Így került ma a kosarunkba káposzta, banán, narancs, mandarin, alma, paprika, brokkoli, sárgarépa, petrezselyemgyökér levelével együtt, paszternák, retek, gomba, padlizsán, cukkini. Nem akartam elhinni, amikor a spenótot meglátta, elkezdett kiabálni, hogy mama, nézd spenót, vegyünk. Az eladó csodálkozva kérdezte, hogy ennyire szereti a spenótot. Mondtam, hogy nem hiszem, de örül neki az biztos. Hazaérve aztán alig bírtam elpakolni a sok finom szerzeményt. A spenótot találtam leggyorsabban felhasználandónak, ezért azt készítettem el a tanyasi csirkéből főzött leves mellett. De bevált a megérzésem, mire hazaértünk elvesztette a varázsát a spenót, úgyhogy nem hagyományos főzelékkel próbálkoztam, hanem egy számomra újdonsággal, amit a pillanat hevében dobtam össze, de nagyon finom végeredmény kerekedett ki belőle. 











Hozzávalók: 500 gr friss spenót, 1 evőkanálnyi Flora margarin, 2 dl víz, fokhagyma pehely és só, ízlés szerint,  1 tömlő (200 gr) juhtúró, 1 csipet őrölt fekete bors, kb. 1 dl. főzőtejszín. 











A spenót szárát, és vastag ereit kitéptem, aztán szűrőben jó alaposan megmostam. A nedves leveleket egy 24 cm-es átmérőjű serpenyőbe halmoztam, aztán öntöttem alá még kb. 1 dl forró vizet, kicsit megsóztam (óvatosan, mert a juhtúró sós kicsit), és párolódni tettem. Néhány perc múlva a hatalmas halom összeesett, ekkor tettem alá a margarint, és vagy háromszor tekertem rá jó néhány tekerésnyi fokhagyma pelyhet*, megszórtam egy csipet őrölt borssal, és párolódás közben a fakanállal a nagyobb leveleket kisebbre böködtem a fakanállal. Amikor már jól megpuhult és szinte zsírjára sült a spenót, hozzátettem a juhtúrót. Amikor teljesen fölolvadt, és sűrűsödni kezdett, hozzáöntöttem még 1 dl forró vizet, és kb. 1 dl főző tejszínt, hogy kellemesen krémes állagú mártást kapjak. Ebédre tésztát főztem hozzá. Legnagyobb bánatomra  csak én ettem belőle, mert a család egy emberként utálja a spenótot, még a szagát se bírják állítólag. De nem búslakodtam emiatt, mert így adott volt a vacsorám is. Hidegen ugyanis isteni kence lett a juhtúrós spenótomból, zsemle szeletkékre kenve az lett a vacsorám. Spenót és juhtúró kedvelőknek nagyon ajánlom kipróbálásra, mert istenien finom!!


*(Szárított fokhagyma fűszermalomban, mert mindig úgy járok, hogy mire friss fokhagymát használnék, addigra éppen "kifúj" a fokhagymám, sokszor csak "fokhagymamúmiát" találok a hagymás kosaramban, ilyenkor jön jól, ha van itthon  fokhagyma granulátum, vagy pl. a nemrégiben felfedezett fokhagyma pehely.) 













11 megjegyzés:

  1. Tomika most köt barátságot a zöldségekkel ezért válogatja. Majd megszereti. Látod én már igencsak felnőtt vagyok mégsem szeretem a spenótot!:)) Nagyon jól mutat pedig a tányérodon és biztosan aki szereti annak finom is ! Sóskát imádom, de a spenót nem jön be !

    VálaszTörlés
  2. Éva - én a sóskát nem kedvelem, de tudod a közmondást, kinek a pap, kinek a papné :)

    VálaszTörlés
  3. A spenótot nagyon szeretem, még nem próbáltam sosem kenyérre, jól hangzik!

    VálaszTörlés
  4. Imádom a spenótot én is. Juhtúróval még nem kombináltam. A tésztás nagyon bejönne!

    VálaszTörlés
  5. Lilla - még én sem ettem soha kenyérrel, de amikor belenyaltam a tálkában eltett hideg spenótba, egyből azt éreztem, hogy ez kenyérre kenve is isteni lehet. Kipróbáltam és bejött (a pocakomba :D)

    Illéskrisz - még én sem kombináltam soha juhtúróval, csak éppen juhtúrót is vettünk, és már gondolatban is olyan jó párosnak tűnt, mint aztán a valóságban. Érdemes kipróbálni!!

    VálaszTörlés
  6. Ez nagyon jól hangzik. Ötletes recept. :)))

    VálaszTörlés
  7. Még kenyérre kenve én sem ettem és juhtúrósan sem.De van itthon juhtúró és spenót is.Ki fogom próbálni.
    A tésztás változat nálunk is nyerő lenne.
    Bazsink azóta eszi meg a lecsót mióta neki tésztával tálalom.:)

    Szeretnélek játékra hívni a Kutya és konyha blog írójához!
    http://kutyaeskonyha.blogspot.com/
    Az Online Vacsoracsata folytatódik!

    VálaszTörlés
  8. Nelli érdemes kipróbálni, mert nagyon finom volt tésztával is és zsemlével is!
    Megnéztem a játékot, de idő hiányában nem merem bevállalni. Azért köszönöm az invitálást :)!!

    VálaszTörlés
  9. Én nem ettem a spenótot 40 éves koromig, aztán egy indiai étteremben belekóstoltam a panírral készültbe- mennyei finom volt! Nagyon ötletes, amit készítettél, mert a spenóthoz egy markáns íz hiányzik- legyen az fokhagyma vagy éppen a juhtúró.

    VálaszTörlés
  10. Vicuska - az biztos hogy nekem nagyon ízlett. Sajna a család többi tagja nem szereti, de így legalább több maradt nekem :)!

    VálaszTörlés