2012. január 11., szerda

Mai ebédünk: Lángos










Vasárnapról megint maradt törtkrumpli, ezt használtam fel a mai lángoshoz. A tésztát szinte ugyanúgy készítettem, mint máskor már leírtam (recept ITT) csak most összesen fél liter forró víz kellett hozzá és kb. fele-fele arányban rétes és finom lisztet dolgoztam bele. Ma nem siettettem a kelés folyamatát mikróval. Délelőtt bedagasztottam a tésztát, és letakarva a napos ablakba tettem.  Csak közvetlenül ebéd előtt sütöttem meg a lángosokat (első oldalát fedő alatt, másodikat anélkül). Édesen és sósan is lehetett fogyasztani. Apa meg is tette, evett házi sárgabarack lekvárral is, és tejföllel, sajttal is. Legkisebbikem csak tejföllel sajttal. Én meg csak sóval. Nekem úgy az igazi :)





























17 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Kedvencem a lángos, ha utamba kerúl egy lángossűtő, elfogyasztok egyet, többnyire fokhagymásan, tejföllel és reszelt sajttal.
    A már ismert okok miatt a saját készítésről sajna le kell mondanom.

    VálaszTörlés
  3. Ezer éve nem ettem lángost és még soha nem készítettem.. Megjött hozzá a kedvem...

    VálaszTörlés
  4. A napokban csináltam, de most is megtudnám enni! Nagyon guszta !

    VálaszTörlés
  5. A krumplis lángos a kedvencem:) Anyukám tudta alegjobban elkészíteni, de azért az enyémet is meg lehet enni:) Mi is sajtos tejfölösen szeretjük, édesen még sosem próbáltam, de finom lehet úgy is:)

    VálaszTörlés
  6. Imádom a lángost!:)
    Készíteni nem igazán szoktam, de van a városban egy jó lángosos, (régebben, amíg nem kellett diétáznom) ott szoktunk venni.
    De most nagyon megenném!:)

    VálaszTörlés
  7. Hú, ennyi hozzászólás de jó :)!

    Hobbychef - én is imádom fokhagymásan, a tejföl és sajt nekem már sok hozzá.

    Bors and Pepper - nem nehéz, érdemes nekifogni :)

    Csiperke - :) Oké!

    Éva - igen, emlékszem akkor kívántam meg, a Tied láttán!!

    Trollanyu - én legszívesebben csak sóval, esetleg fokhagymával szeretem, a többiek meg ki így, ki úgy. De mindig elfogy :)

    Vicuska - köszi :)

    Roza - én meg, ha marad krumpli, elég gyakran készítem is, mert imádom!!

    VálaszTörlés
  8. Kedves Mária! Hamarosan közzéteszek egy hungarikumokról szóló pályázatot. A lángosodról szóló fotók tökéletesek lennének. Ajánlom majd figyelmedbe, értékes ajándékokat lehet nyerni. :)

    VálaszTörlés
  9. Köszi Petra! Várom a pályázatot :)!!

    VálaszTörlés
  10. Csodásak, máris megkívántam:)
    Petra, engem is kiváncsivá tettél a pályázatra:)

    VálaszTörlés
  11. Én is szeretem a lángost, jó sok fokhagymával.

    VálaszTörlés
  12. Épp a napokban gondoltam rá!Jó sok fokhagymával és sajttal, tejföllel mennyei eledel!

    VálaszTörlés
  13. Köszi Kati, Marisz57 és Nelli :)
    Én most megkíméltem édes Páromat a jó sok fokhagyma mellékhatásától, szegénykém mostanában elég sokszor "tűrte" a hagymás saláták és fokhagymás ételek utáni "illat orgiát" :)

    VálaszTörlés
  14. Na most aztán sütök lángost,anyu biztos örülni fog,mert imádja! Köszi az ötletet,és viszem a recepted,mert nem árt ha próbálkozunk.Istenien néz ki!!!!

    VálaszTörlés
  15. Mellissina - rendben! Süssél Anyukád és a Magad örömére is :) Köszi!

    VálaszTörlés