2012. január 26., csütörtök

Mai vacsoránk: Lebbencsleves, zöldbabfőzelék, fasírt










Nagyon finom melengető vacsorát főztem a hideg, havas nap után, hogy hazatérő családtagjaimat átmelegítse a jó forró, tartalmas leves,  a kissé csípős főzelék és fűszeres fasírt.


Már minden recept megtalálható a blogban a lebbencs leves csak annyiban különbözik, hogy most nem volt benne kolbász, csak 2 szelet bacon (4,5 dkg). A zöldbab főzelék is szerepel már, így azt sem írom le újra, csak annyit, hogy 1,25 kg zöldbabból készült (25 dkg volt még itthon, ma 1 csomag mirelit zöldbabot vettem hozzá.)










A fasírt 1 kg darálthúsból, 4 db zsemléből (szokás szerint hideg vízben megáztatva és jól kicsavarva), 1 tojásból készült, 3 fehér kanál ételízesítővel, 2 kávéskanál őrölt köménnyel, 1 kávéskanál őrölt borssal és chiliporral, 3 kávéskanál fokhagyma granulátummal, 1 fehér kanál házi fűszerpaprikával. A masszából 18 kis pogácsát készítettem, és 180 fokra előmelegített légkeveréses sütőben sütöttem sütőpapírral bélelt  tepsire sorakoztatva, 45-50 percig.









3 megjegyzés:

  1. Nagyon finom vacsorával vártad haza a fiúkat, kedvem lenne belekanalazni, annyira élethű. Felétek esett ma a hó??? Erre felénk sajnos csak hideg volt, hó nélkül.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom menü:) Mindent szeretek belőle. Annyira furcsa már nekem az, hogy leves is van, meg második is, pedig otthon mi is így főztünk:)

    VálaszTörlés
  3. Köszi Gizi! Igen itt tegnap reggelre esett egy kevés hó, és meg is maradt. Estefelé meg kis dara volt, úgyhogy most jól csúsznak az utak, mert ma reggel -5 fok volt.

    Trollanyu - először csak főzeléket akartam fasírttal, de végül megtoldottam egy jó kis levessel, és nagyon örültek neki a fiúk :)

    VálaszTörlés