2015. január 11., vasárnap

Káposztán sült tarja

Mai ebédünk egy tarjából készült. A csontjából csontlevest főztem
szokásos módon, gyorsfőző fedővel,  a szeletelt tarját két részre osztottam. Az egyik felét fűszeres krumplin sütöttem meg, a másik felét pedig nyers káposztán. Az volt az elképzelésem, hogy mire a hús megsül, alatta a káposztából finom párolt káposzta lesz. Ehhez persze a vékony csíkokra vágott fél fej káposztát fűszereztem kicsit, mielőtt ráhelyeztem a hússzeleteket.
A fűszerezést salátalé szerű öntettel oldottam meg, aminek hozzávalói: 
2 evőkanál 10 %-os ecet, 4 evőkanál víz, 1 evőkanál olaj, 1 mokkáskanál Himalája só, 1 mokkáskanál porcukor, néhány tekerés frissen őrölt fekete bors.  
Ezeket összekevertem és mindenütt meglocsoltam vele a káposztát, kicsit összekevertem, csak utána tettem rá a sertéssült fűszerrel mindkét oldalán beszórt tarja szeleteket. 


Másik tepsiben a felszeletelt krumplit kissé megolajozott sütőpapírra terítettem, azt is sertéssült fűszerkeverékemmel ízesítettem és rápakoltam a befűszerezett tarja többi szeletét. 


Mindkét tepsit letakartam alufóliával, és 200 fokra előmelegített légkeveréses sütőben sütöttem kb 2 órán át, aztán 275 fokra emeltem a hőt, és a húsokat 1 x megfordítva pirosra sütöttem. 

A hús alatt sült krumpli magába szívta a húsból kioldódó finom nedveket, csakúgy, mint a káposzta. A hús alatt párolódott káposzta olyan finom volt, mintha serpenyőben pároltam volna, csak nem kellett ott ácsorogni mellette. Máskor is el fogom készíteni, mert isteni finom volt minden.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése