2011. június 1., szerda

Fehérboros-tejszínes garnéla tésztával / Ünnepi (??) vacsora - 51 éves lettem





Ma van a születésnapom. Vegyes érzelmek tombolnak bennem. Öröm és bánat viaskodik, örülök, hogy még élek, és bánatos vagyok, talán azért mert már ilyen öreg vagyok? A szomorúság erősebb, többször is könnybe lábadt a szemem a mai nap folyamán :(






51. születésnapomon :(

Nem tudom, de az utóbbi időben egyre nehezebben élem meg a szülinapjaimat, pedig mindig olyan örömmel várom, aztán olyan mélységes bánat ül rám. Teljesen magamba zuhanok.

Azért magamnak is főztem ünnepi vacsorát:

Leves helyett Fehérboros-tejszínes garnélát tésztával (nagyon finom volt!!)







és harcsát orly módra, petrezselymes rizzsel







A mártás hozzávalói:

2 doboz mirelit tisztított garnéla farok (25 dkg/doboz)

1 fej fokhagyma

5-7 dkg vaj

2 evőkanál rétes liszt

2 kávéscsésze fehér bor (nekem most Cserszegi fűszeres-félszáraz volt itthon)

2 kávéscsésze 30 %-os tejszín

kb. 4 dl víz

kb. 1,5 fehér kanál szitált ételízesítő

őrölt bors, csilipor  ízlés szerint

kis csokor petrezselyemzöld apróra vágva.

Az áttört fokhagymát a vajon pirítani kezdtem, az egész lakást mennyei fokhagymás illat járta át, egyből megjelent éhes gyermekem, hogy mi ez az isteni illat. Rövid pirítás után ráraktam a kiolvasztott, leöblített garnéla farkakat, jól elkevertem,  néhány másodperc után a rétes lisztet, azzal is pirítottam rövid ideig, majd felöntöttem borral, tejszínnel, végül vízzel, megfűszereztem ételízesítővel, őrölt borssal és csiliporral, főztem kb. 5 percig, majd a megmosott, apróra vágott petrezselyemzöldet is hozzá raktam és még 3-4 percig forraltam. Frissen főtt tésztával azonnal tálaltam.






Fehérboros-tejszínes garnéla

14 megjegyzés:

  1. Isten éltessen sokáig, jó egészséget és mindent amit szeretnél! Nem kell szomorkodni, még oly fiatal vagy. Minden kornak megvan a maga szépsége.
    Minden nap egy ajándék én így fogom fel, csak pozitívan. Mi ezt már megéltük, így kell felfogni. Még egyszer minden jót kívánok, boldog szülinapot!

    VálaszTörlés
  2. Boldog Születésnapot Mária! Engem a 30. is megviselt, de rájöttem, minden egyes évnek örülnünk kell. Különben is, az ötvenesek az új negyvenesek :) Finom lehetett az ünnepi vacsid!

    VálaszTörlés
  3. Mária, boldog születésnapot kívánok neked, sajnálom, hogy szomorú vagy, de biztos megvigasztalódsz, ha elgondolkozol, hogy mennyi minden szépet kaptál az élettől, családot, gyerekeket, stb.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Mrita, Bors and Pepper és Kati! Köszönöm a köszöntést és kedves szavaitokat, nagyon jól esett.

    VálaszTörlés
  5. Ha én még egyszer 51 éves lehetnék!... Még sok születésnapot kívánok Neked, örömben, egészségben, és sok jó főzőcskézést!

    VálaszTörlés
  6. Drága Maria!
    Engedd meg, hogy így szólítsalak e szép nap alkalmából.
    Soha ne felejtsd el, "nem az a fontos, az ember hány éves..."
    Szeretettel kívánok sok örömet, hosszú boldog életet, egészséget, és minden elképzelhető jót.
    Puszim:
    Roza

    VálaszTörlés
  7. Kedves Zsuzsanna! Lehet, hogy néhány év múlva én is így gondolom :)
    - Köszönöm!!

    Kedves Roza!
    Kedves szavaid, nagyon jól estek, KÖSZÖNÖM! :)

    Kedves Jutka! Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon boldog születésnapot kívánok! Talán elcsépelt dolog, de szerintem ól jön neked egy kis idézet - mert én is így gondolom, csak talán saját szavaimmal nem tudom ennyire frappánsan megfogalmazni!
    "Olyan nincs, hogy életkor. Az öregedéshez a naptárnak nem sok köze van."

    VálaszTörlés
  9. Mária kedves! Isten éltessen sokáig!
    Kérlek ne szomorkodj!
    Nézz körül! Mennyi kedves ember vesz körül Téged: férjed, gyerekeid, unokád. És itt vagyunk mi is ...
    Naponta benézünk hozzád! Puszi!

    VálaszTörlés
  10. Kedves Juci!
    Köszönöm a kedves szavaid, már nem vagyok szomorú, túl vagyok rajta!!
    Ma már egész másképp látom a világot, nagyon örülök annak, hogy sokan szeretnek, és annak is, hogy Ti is naponta benéztek hozzám, és ilyen kedves bejegyzéseket hagytok! :D

    Még egyszer mindenkinek KÖSZÖNÖM!!

    VálaszTörlés
  11. Kedves Marcsi!
    Utólag is nagyon boldog szülinapot kívánok Neked szeretettel!Puszillak

    VálaszTörlés
  12. Köszönöm Nelli!! Nagyon aranyos vagy!!

    VálaszTörlés