2011. június 8., szerda

Tejfölös-krumplis lángoskák



A maradékfelhasználás második felvonásaként készült a tejfölös-krumplis lángos. Volt még a hűtőben 2,5 púpos evőkanálnyi kb. 18-20 dkg tejföllel és margarinnal kikevert krumplipüré, ezt használtam föl a lángoshoz.  Hozzávalók:

  - kb. 20 dkg tejfölös-margarinos krumplipüré

  - kb. 60 dkg finom liszt

  - kb. 1 dl tej (3,5 % zsírtartalmú)

  - 1-1,5 teáskanál kristálycukor

  - 1 db Lidl-s friss élesztő

  - 1 fehér kanál só

  - annyi tejföl, hogy inkább lágy, mint kemény kelt tésztát kapjunk

    (kb. 2/3 pohár nagy poharas, 12 %-os)

  - löttyintésnyi olaj

  - olaj a sütéshez

A krumplit és a lisztet nagy műanyag tálban a mikróba tettem melegedni, utána megmelegítettem a tejet, de nem forróra, csak annyira, hogy a kezemmel el bírjam keverni benne a cukrot, majd az elmorzsolt élesztőt.  Nem vártam meg, hogy felfusson, mert szorított az idő, ezért rögtön nekiláttam a tészta összeállításának. A krumplis lisztre öntöttem az élesztős tejet, hozzáraktam a sót, és apránként annyi tejfölt, hogy se túl kemény, se túl lágy tésztát kapjak.  Ekkor még kicsit ragadt a kezemhez, de löttyintettem bele  kb. 1-2 evőkanálnyi olajat, amivel olyan gyönyörű sima tésztává sikerült dagasztani, ami nem ragadt sem a tálhoz, sem a kezemhez. Frissen tartó fóliával letakarva a mikróba tettem 6 percre 90 Wattra, hogy a kelés folyamata beinduljon. A 6 perc elteltével kivettem a mikróból és kb. 10 percig még kelesztettem, aztán olajos asztallapra borítottam, kézzel kissé laposabbra nyomkodtam, és 2,5 dl-es  beolajozott szájú pohárral kiszaggattam. 24 db kisebb lángos lett. Olajat forrósítottam, majd a hőt mérsékelve, hármasával sütöttem ki a lángoskákat, első oldalán fedő alatt, másik oldalán már fedő nélkül. Forrón tálaltam, ki-ki kedve szerint ízesíthette tejföllel-reszelt sajttal, barack vagy meggylekvárral, de lehetett enni magában, csak kis sóval megszórva, vagy fokhagymásan is.

Ez a tésztaváltozat is nagyon bevált, nagyon finom, kívül ropogós, belül puha lángosaim lettek.






Tejfölös-krumplis lángos

4 megjegyzés:

  1. Jaj de finom!Nagyon szeretem!Jó ebédetek volt ma is!:-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néznek ki a lángosok!!! imádom!!!megpróbálkozom,majd ha kicsit hűvösebb lesz.

    VálaszTörlés